ارسال به دیگران پرینت

دبیرکل عصائب اهل الحق: اسرائیلی‌ها درصدد ترور برخی از شخصیت‌های گردان‌های حزب‌الله

قیس الخزعلی با اشاره به حضور نیروهای اسرائیل در شهر الانبار، تاکید کرد: اسرائیلی‌ها از طریق سازمان‌های جامعه مدنی و برخی شرکت‌ها و با استفاده از پاسپورت‌های جعلی در عراق حضور دارند. موساد درصدد ترور برخی از شخصیت‌های گردان‌های حزب‌الله و سرایا السلام است تا آن‌ها را به جان هم بیندازد. حضور اسرائیل در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود.


دبیرکل عصائب اهل الحق: اسرائیلی‌ها درصدد ترور برخی از شخصیت‌های گردان‌های حزب‌الله

ایسنا: به دنبال بازداشت فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار توسط دولت عراق، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق نخست‌وزیر عراق و دولتش را به داشتن خصومت با حشد شعبی متهم کرد.

به گزارش القدس العربی، قیس الخرعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی به شدت از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر کشورش انتقاد کرد و او و دولتش را به داشتن خصومت با حشد شعبی متهم کرد.

وی بازداشت قاسم مصلح، فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار و کربلا توسط دولت عراق را مخالف با قانون خواند و گفت: این اتهام در ابتدا علیه علی مصلح برادر قاسم مصلح بود، اما درپی مداخلات محلی در داخل کربلا، نام قاسم مصلح جایگزین وی شد.

الخزعلی همچنین دلایل بازداشت مصلح را کافی ندانست و گفت که زمان و شکل این بازداشت نشان دهنده سیاسی بودن آن است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کسی نخست‌وزیر می‌شود، این بدان معنا نیست که او معصوم شده و به دولت و قانون تبدیل شده است؛ اگر این منطق را بپذیریم، فرصت بزرگی برای بازگشت به دیکتاتوری به وجود می‌آید. نحوه عمل دولت الکاظمی دشمنی آن با حشد شعبی را ثابت کرده است.

الخزعلی ادامه داد: خصومت میان حشد شعبی و الکاظمی فقط از جانب نخست‌وزیر است و علت این امر حضور آمریکاست که چراکه برخی مخالف این حضور و برخی ازجمله نخست‌وزیر حامی آن هستند.

وی هشدار داد که متهم کردن رهبران حشد شعبی و وابستگان آن به هدف قرار دادن تظاهرکنندگان یک افترای بی‌سابقه است و نخست‌وزیر با متقاعد شدن به باقی ماندن نیروهای آمریکا در کشور قانون را نقض می‌کند.

هفته گذشته روابط میان نخست وزیر عراق و حشد شعبی در پی بازداشت قاسم مصلح فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار تیره شد و شماری از نیروهای حشد شعبی در منطقه سبز بغداد مستقر شدند.

قیس الخزعلی ادامه داد:‌ نیروهایی آمریکا در عراق مستقر هستند که حضورشان غیرقانونی است. دولت باید طبق قانون اساسی و مصوبه پارلمان آن‌ها را بیرون کند.

وی با اشاره به حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر الانبار، تاکید کرد: اسرائیلی‌ها از طریق سازمان‌های جامعه مدنی و برخی شرکت‌ها و با استفاده از پاسپورت‌های جعلی در عراق حضور دارند. موساد درصدد ترور برخی از شخصیت‌های گردان‌های حزب‌الله و سرایا السلام است تا آن‌ها را به جان هم بیندازد. حضور اسرائیل در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه