ارسال به دیگران پرینت

۵۰۰ خودروی غیربومی با ورود به مازندران جریمه شدند

سرپرست پلیس راه مازندران از همکاری مردم در سفر نکردن به این استان با اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قدرددانی کرد و گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف به خاطر ورود غیرمجاز به استان جریمه شدند.

۵۰۰ خودروی غیربومی با ورود به مازندران جریمه شدند

به گزارش ایرنا ،طبق مصوبه کمیته امنیتی ، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا ، تردد بین استانی از ساعت ۱۲ دیروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ممنوع شد و تا ساعت ۱۲ روز ۱۷ خرداد ادامه خواهد یافت.

 

سرهنگ هادی عبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین از تمکین صاحبان ۶۰۲ دستگاه خودروی غیربومی برای بازگشت به مقصد از مبادی ورودی مازندران با دستور پلیس خبر داد و افزود : انصافا شهروندان عزیز طی این مدت با احساس مسئولیت نسبت به مقررات منع تردد بین استانی بویژه سفر به مازندران برخورد کردند.

 

وی توضیح داد : شخصا از عصر روز گذشته با حضور در منطقه پلور محور هراز شاهد کاهش ورود شهروندان در قالب مسافر به استان بودم ، اگر چه باید بپذیریم که بسیاری از شهروندان مازندرانی ساکن در پایتخت کشور دارای خودرو  پلاک بومی هستند و پایان هر هفته و بویژه در تعطیلات چند روزه به زادگاهشان باز می گردند.

 

سرهنگ عبادی گفت : پلیس طبق وظیفه در مدت اعمال محدودیت اجازه ورود خودروهای غیربومی به مازندران از محور هراز ، کندوان ، سوادکوه ،  کیاسر ، رامسر و گلوگاه را نخواهد داد ، ضمن این که دوربین های هوشمند در همه ورودی های استان فعال است و متخلفان مطمئن باشند با ورود از گذرگاه های فرعی هم از اعمال قانون در امان نخواهند بود.

 

وی با تاکید بر این که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در باره ممنوعیت سفر به اندازه کافی اطلاع رسانی شده است ، تاکید کرد : شهروندان مازندرانی هم در این مدت برای خروج از استان برنامه ریزی نکنند چون طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حق خروج از استان را ندارند.

 

وی گفت: توقع داریم  شهروندان به ویژه مازندرانی ها ساکن پایتخت همانند تعطیلات عید فطر که محدودیت ها را رعایت و از سفر به استان خودداری کردند ، پرهیز از سفر در تعطیلات خرداد را نیز رعایت کنند.

 

طبق اظهارات رسمی مسئولان ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و ساری کرونا در مازندران طی روزهای اخیر در مسیری کاهشی قرار گرفته و وضعیت بیمارستان‌های این استان روز به روز از نظر تعداد بستری‌شدگان کرونایی عادی‌تر می‌شود و به همین دلیل در پیش بودن تعطیلات نیمه خرداد می‌تواند این روند نزولی را متوقف کند و یک بار دیگر مازندران را در مسیر افزایشی نمودار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی قرار دهد.

 

بررسی های آماری و تجربه چهار موج شیوع کرونا در مازندران نشان می هد که همواره حضور مسافران و کم‌توجهی شهروندان بویژه عادی انگاری عامل اصلی این چالش بوده است و  احتمال این که عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت های مصوب برای تعطیلات خرداد این استان را یک بار دیگر وارد موج جدید کرونایی کند ، وجود دارد.

 

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم‌اکنون ۳۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه