ارسال به دیگران پرینت

رئیسی : اگر رئیس جمهور شوم ۲۹ خرداد روز پایان فساد و رانت در کشور خواهد بود

یلنا نوشت: کنعانی مقدم گفت: اگر شرایط دوقطبی اتفاق بیفتد میان آقای رئیسی با هر کاندیدای دیگری، ممکن است ایشان رأی نیاورد. مگر اینکه یک اجماعی روی ایشان انجام شود که تا این لحظه که من می‌بینم به نظر می‌رسد نامزدهای انتخاباتی هیچکدام حاضر نیستند میدان رقابت را به نفع آقای رئیسی ترک کنند.

رئیسی : اگر رئیس جمهور شوم ۲۹ خرداد روز پایان فساد و رانت در کشور خواهد بود

حسین کنعانی‌مقدم عضو جبهه ایستادگی، درخصوص موضع این جبهه سیاسی پیرامون اعلام حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر شورای وحدت و شورای ائتلاف نخواهند از آقای رضایی حمایت کنند، جبهه ایستادگی در انتخابات پیش‌رو از آقای رضایی حمایت خواهد کرد. مگر اینکه ایشان بخواهد انصراف دهد که بعید می‌دانم و این غیرممکن است.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص بازتاب شکست احتمالی رئیسی در انتخابات و بازگشت او به قوه قضائیه، بیان داشت: به هر حال رئیس قوه قضائیه مسئولیت‌هایی در رابطه با بحث انتخابات دارد از باب مقابله با جرائم انتخاباتی و همچنین ایجاد فضای امن برای برگزاری انتخابات یا اگر خدای نکرده اقدامات ضدامنیتی شکل بگیرد که باید با مجرمین برخورد کند؛ خب بهتر بود که آقای رئیسی ورود نمی‌کرد به این کار، در عین حال به نظر می‌رسد ایشان اگر رای نیاورد موقعیت‌های برتری را از دست خواهد داد اما برگشت ایشان به قوه قضائیه منعی ندارد.

کنعانی.مقدم در پاسخ به سوالی درخصوص پیش.بینی از نتیجه انتخابات پیش رو به انتخابات سال ۸۴ اشاره و تصریح کرد: احساس می‌کنم سیکل انتخابات ۸۴ مبنی بر به دور دوم رفتن آن تکرار شود، در آن دوره آقای هاشمی و احمدی‌نژاد با هم به دور دوم رفتند و علیرغم اینکه در آن زمان مرحله اول آقای هاشمی بیشتر از احمدی‌نژاد رای آورد، اما وقتی به دور دوم رفتند کسانی که نمی‌خواستند به آقای هاشمی رای بدهند آمدند به احمدی.نژاد رای دادند و او رای آورد. یعنی آراء منفی و مخالفی که وجود دارد، اگر شرایط دوقطبی اتفاق بیفتد میان آقای رئیسی با هر کاندیدای دیگری، ممکن است ایشان رأی نیاورد. مگر اینکه یک اجماعی روی ایشان انجام شود که تا این لحظه که من می‌بینم به نظر می‌رسد نامزدهای انتخاباتی هیچکدام حاضر نیستند میدان رقابت را به نفع آقای رئیسی ترک کنند.

وی در پایان درباره دوقطبی احتمالی میان رئیسی و سایر کاندیداها، ابراز داشت: به نظر می‌رسد که میان آقای رضایی با آقای رئیسی و یا آقای همتی با آقای رئیسی چنین دو قطبی شکل بگیرد که در هر دو حالت اگر این اتفاق رخ بدهد به نظر می‌رسد که آقای رئیسی شانس کمتری برای رأی خواهند داشت چرا که در آن شرایط همه آراء خاکستری و خاموش هم به سمت فردی که در مقابل ایشان حضور دارد، خواهد رفت.

۲ رقیب جدی رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ /اگر رئیس جمهور شوم ۲۹ خرداد روز پایان فساد و رانت در کشور خواهد بود

اگر رئیس جمهور شوم ۲۹ خرداد روز پایان فساد و رانت در کشور خواهد بود

همچنین فارس نوشت؛ 

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا در صورت پیروزی در انتخابات بعد از ریاست جمهوری نیز به میان مردم در کوچه و خیابان می رود و پای درد دل آنها می‌نشیند، گفت: ان‌شاءالله اگر مردم بنده را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند حتماً برنامه دارم که اوایل تشکیل دولت تا زمانی که کار شکل بگیرد، هفته ای یک بار از طریق رسانه ملی با مردم سخن بگویم.

وی افزود: پس از آن نیز حتماً ماهی یک بار با مردم سخن خواهم گفت و در سخنانم دغدغه‌های مردم را مطرح می‌کنم و کارهایی را که برای این دغدغه‌ها انجام شده با آنها درمیان می‌گذارم. رفتن بین مردم، سلوک من است که حتما اصحاب رسانه زیاد درباره آن شنیده‌اند و روش من، در اتاق نشستن نیست. در اجتماعات و کارخانه‌ها و ادارات و سازمان‌ها حضور می‌یابم و همین الان هم به مجتمع‌های قضائی می‌‎روم و از نزدیک کار آنها را می‌بینم.

وی با اشاره به اینکه سه روز قبل از دو کارخانه در شهرک صنعتی عباس‌آباد بازدید کردم، تصریح کرد: این برنامه را ادامه می‌دهم اما سرکشی به مردم به این معنا نیست که رئیس دولت فقط بین مردم حضور یابد. همه سطوح و لایه‌های مدیریتی کشور، مثل رئیس دولت باید به تمام بخش‌ها سرکشی کنند.

رئیسی گفت: ما الان در دستگاه قضائی به همکاران خود در سراسر کشور تأکید کرده‌ایم که در اتاق‌های خود را به روی مردم باز کنند و به مردم احترام بگذارند و با حضور در مراکز با مردم ارتباط بگیرند و این ارتباط گیری بسیار گره‌گشا بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که طرح شما برای حل مشکلات اقشار کم‌درآمد و جوانان چیست، گفت: مهم‌ترین مسائل جوانان عزیز ما ازدواج، اشتغال و مسکن است. من معتقدم که اگر ما برای اشتغال و مسکن آنها مساعدت کنیم، خودشان مسأله ازدواج را حل می‌کنند و گرفتاری چندانی در مسأله ازدواج نیست.

وی با ذکر خاطره ای در این خصوص گفت: در دانشگاه مشهد جوانان دور مرا گرفتند و از آنها پرسیدم چرا ازدواج نمی‌کنند؛ پاسخ دادند «مسکن نداریم.» بعد که به آستان قدس رضوی رفتم دوستان را جمع کردم و گفتم بیایید به نام امام رضا(ع) در زمین‌های متعلق به امام رضا(ع) است و با امکانات آستان، یک مجتمع ۶۰۰ واحدی برای جوانان و زوج‌های جوان دانشجو در مشهد بسازید که ظرف مدت کوتاهی این کار انجام شد.

رئیسی گفت: وقتی ما به جوانان می‌گوییم ازدواج کنید باید مسأله اشتغال و مسکن آنها را حل کنیم و به نظرم این کار از دولت برمی‌آید. ان‌شاءالله دولت آینده در همان ابتدای کار، اشتغال و مسکن را که از مسائل مهم است پیگیری می‌کند و در هر سال یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن را با استفاده از امکانات موجود در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فرض کنید امروز ۲۹ خرداد است و شما بین همه نامزدها پیروز انتخابات شده‌اید، اگر بخواهید یک جمله با مردم ایران بی‌واسطه سخن بگویید خطاب به آنها چه می‌گویید، اظهار داشت: به مردم ایران می‌گفتم که امروز پایان فساد و رانت در کشور است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه