ارسال به دیگران پرینت

نسخه جدید شبکه اتریوم | تحولی عظیم در حوزه بلاکچین در راه است

ویتالی بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم در کنفرانسی در هنگ‌کنگ درباره نقشه راه نسخه جدید شبکه اتریوم اظهار نظر کرد و از مشکلات و زمان احتمالی رونمایی این شبکه گفت.

نسخه جدید شبکه اتریوم | تحولی عظیم در حوزه بلاکچین در راه است

ویتالی بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم در کنفرانسی در هنگ‌کنگ درباره نقشه راه Eth2 اظهار نظر کرد. بوترین در بخشی از صحبت‌هایش در نشست مجازی فین‌تک اعلام کرد این تکنولوژی مساله مهمی برای بزرگترین شبکه قراردادی هوشمند جهان نیست.

او تایید کرد که ساخت اتریوم از آنچه فکرش را می‌کرد زمان بسیار بیشتری گرفته است. او در ابتدا گمان می‌کرد که شبکه بلاکچین Eth1 تنها طی ۳ ماه به بهره برداری برسد اما در واقعیت آماده شدن آن ۱۸ ماه طول کشید.

بوترین گفت: « ما فکر می‌کردیم سازوکار اثبات سهام حداکثر یک سال طول بکشد ولی در حقیقت این کار شش سال زمان برد.»

بوترین گفت موفقیت امروز اتریوم مدیون تیم‌های داخلی متعددی است که در پنج سال گذشته تعارضات متعددی را پشت سر گذاشته‌اند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در پروژه‌های خود داشتیم، مشکلات فنی نبود بلکه مشکلات مربوط به مردم بود.»

بوترین اعلام کرد Eth2 مقیاس‌پذیری بالایی دارد و بنگاه‌های بزرگ هم می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال بر اساس برآورد ما این شبکه زودتر از اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی نخواهد شد. بر اساس نقشه راه Eth2 دو زنجیره در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ با یکدیگر ادغام می‌شوند.

هم‌بنیانگذار اتریوم می‌گوید نسخه فعلی اتریوم قربانی موفقیت خود شده و افزایش تقاضا منجر به رشد هزینه‌‎های شبکه شده به طوری که اکثر تراکنش‌ها از نظر اقتصادی برای کاربران متوسط غیرقابل تحمل است. بوترین همچنین ادعا کرد نسخه جدید شبکه اتریوم ۹۹٫۹۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

 

منبع : تجارت‌نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه