ارسال به دیگران پرینت

نوشیدن آب حین غذا چه بلایی سرتان می‌آورد

یک متخصص تغذیه گفت: افرادی که دچار سوء هاضمه هستند از نوشیدن آب همراه غذا خودداری کنند.

نوشیدن آب حین غذا چه بلایی سرتان می‌آورد
یک متخصص تغذیه گفت: افرادی که دچار سوء هاضمه هستند از نوشیدن آب همراه غذا خودداری کنند.
خدیجه رحمانی متخصص تغذیه با اشاره به عوارض نوشیدن آب همراه غذا اظهار کرد: یکی از اصولی که باید در تغذیه و وعده‌های غذایی رعایت شود این است که نباید همراه غذا آب نوشید و حداکثر مصرف آب در وعده‌های غذایی، یک لیوان است.

او افزود: اگر وعده‌های غذایی ناهار و شام از مایعات باشد مانند سوپ، آش، شیر برنج و عدسی دیگر نیاز نیست که همراه غذا آب مصرف شود. زمانی که همراه با غذا آب مصرف می‌شود باعث پر شدن بخشی ازحجم معده می‌شود؛ بنابراین برای کسانی که دارای سوء تغذیه هستند و البته سالمندان خطرناک بوده و توصیه نمی‌شود.

رحمانی بیان کرد: اگر بخشی از حجم معده اشغال شود دریافت غذا کاهش پیدا می‌کند و در هضم غذا نیز مشکل ایجاد شده و باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی می‌شود، اما در مواقع ضروری از مایعاتی مانند دوغ در وعده ناهار و شام و از شیر در وعده صبحانه استفاده شود.

او ادامه داد: مصرف آب بعد و قبل از غذا نیز توصیه نمی‌شود، زیرا همچنان خطرات خود را به همراه دارد. کسانی که دارای افزایش وزن بوده و در حال کم کردن وزن و کالری کمتری دریافت کنند و گرسنگی واقعی را از گرسنگی کاذب تشکیل دهند توصیه می‌شود نه بعد از غذا بلکه قبل ازغذایی یک الی دو لیوان آب بنوشند.

متخصص تغذیه در پایان تصریح کرد: نوشیدن آب همراه غذا به خصوص برای افرادی که دچار سوء هاضمه هستند باید از این کار خود داری کنند، همچنین در کودکانی که دچار سوء تغذیه و وزن کم هستند و یا در سالمندان نوشیدن آب توصیه نمی‌شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • انسان ارسالی در

      آب که می‌خورید اصلا تو معده جمع نمیشه و مستقیم از روده رد میشه ،غذا نیست که هضم بشه و زمانیکه آب خورده می‌شود فقط باید ولرم باشد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه