ارسال به دیگران پرینت

هشدار کره‌شمالی به تصمیم جدید بایدن

کره شمالی با انتقاد از خاتمه پیمان اخیر بین ایالات متحده و کره جنوبی که محدودیت برد و وزن موشکهای بالستیک کره جنوبی را لغو می‌کند، آن را "یادآوری جدی" رویکرد خصمانه واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ خواند.

هشدار کره‌شمالی به تصمیم جدید بایدن

«کی سی ان ای» خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز دوشنبه در مطلبی نوشت: این اقدام ایالات متحده نقض قطعنامه های سازمان ملل متحد و یادآور سیاست خصمانه ایالات متحده در برابر کره شمالی است.

گزارش می افزاید: اجازه دادن آمریکا به کره جنوبی برای ساخت موشک های قدرتمندتر نمونه ای از سیاست خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ است که این امر می تواند منجر به یک وضعیت حاد و ناپایدار در شبه جزیره کره شود.

این انتقادات چند روز پس از نشست مشترک جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده و مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در واشنگتن مطرح شد که طی آن دو رییس جمهور توافق کردند با استفاده از دیپلماسی برای حل و فصل بن بست هسته ای شبه جزیره کره و خاتمه محدودیت های موشکی کره جنوبی تلاش کنند.

آمریکا در تقابل با چین محدودیت‌های موشکی کره‌جنوبی را لغو کرد

«کیم میونگ چول»  منتقد امور بین الملل به خبرگزاری کره شمالی گفته، این اقدام آمریکا در حالی که هنوز ادعای مذاکره و گفت و گو دارد شرم آور است.  

کره جنوبی برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ موافقت کرد که در ازای اجازه استفاده از فناوری ایالات متحده، برد موشک های بالستیک خود را به ۱۸۰ کیلومتر، با حداکثر وزن ۵۰۰ کیلوگرم محدود کند.

به بهانه تهدید هسته ای و موشکی کره شمالی، سئول و واشنگتن از سال ۲۰۰۱ تاکنون چهار بار محدودیت در برد و وزن موشک ها را کاهش داده اند.

کره شمالی و آمریکا در دولت دونالد ترامپ چند دور مذاکره دوجانبه برگزار کردند اما در نهایت به نتیجه نرسید.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه