ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی درباره حضور عراقچی و صالحی در دولت جدید| آیا دولت جدید باز هم از عراقچی و صالحی استفاده می کند؟

پیش‌بینی درباره حضور عراقچی و صالحی در دولت جدید منتشر شده است. آیا دولت جدید باز هم از عراقچی و صالحی استفاده می کند؟ به نظر شما صالحی و عراقچی در دولت بعدی حفظ می‌شوند؟

پیش‌بینی درباره حضور عراقچی و صالحی در دولت جدید| آیا دولت جدید باز هم از عراقچی و صالحی استفاده می کند؟

پیش‌بینی درباره حضور عراقچی و صالحی در دولت جدید منتشر شده است. آیا دولت جدید باز هم از عراقچی و صالحی استفاده می کند؟ به نظر شما صالحی و عراقچی در دولت بعدی حفظ می‌شوند؟

روزنامه آفتاب یزد نوشت: شواهد و قرائن می گوید ماجرای برجام با پایان دولت روحانی به اتمام نمی رسد و دولت بعدی هر فکر و ایده ای هم که داشته باشد توافق هسته ای استوار است.یعنی همین الان که مذاکرات وین در جریان است مشخص و محرز شده که به این زودی ها به فرجام نمی رسد فلذا حتی تکمیل کننده همین مذاکرات هم دولت سیزدهم است.

دولت سیزدهم از هر جنسی باشد ناچار است حداقل برای یک مدت مشخص از نیروهای دیپلماتیک دولت حسن روحانی کمک بگیرد.در واقع از دو حال خارج نیست.یعنی چه بسا دولت بعدی به این افراد پست و سمت دهد و یا حداقل از افراد مذکور مشاوره های تاثیر گذار بگیرد.

در این راستا روی دو نام می توان دست گذاشت؛ اولی علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی است و دومی عراقچی معاون وزیر خارجه ومذاکره کننده اصلی کشورمان در مذاکرات وین.

در مورد صالحی باید گفت اولا او از جمله چهره هایی است که هم توانسته با دولتی همچون دولت محمود احمدی نژاد کار کند و هم دولت روحانی. بنابراین جناحی نیست و مدیری فنی قلمداد می شود. فلذا دور از ذهن نیست که در دولت بعدی هم عهده دار سمتی مهم باشد. همانطور که در دولت احمدی نژاد وزیر خارجه شد و در دولت فعلی رئیس سازمان انرژی اتمی. ضمن آنکه از یاد نباید برد مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان طی سال های ٩٠ الی ۹۲ به ابتکار او بود پس جزو افراد قابل اعتماد و امین نظام نیز است.

اما در مورد عراقچی نیز می توان همان استدلال های موضوع صالحی را تکرار کرد.عراقچی نیز آنچنان جناحی نیست نشان به آن نشان که در دولت احمدی نژاد سخنگوی وزارت خارجه بود و در دولت روحانی جزو مذاکره کنندگان اصلی برجامی است. او اگرچه در دولت احمدی نژاد قدری در حاشیه بود ولی می توان اذعان کرد وی در حال حاضر به بلوغ کامل رسیده و کنار گذاشتن وی در دولت بعدی (هر دولتی باشد) یک خود زنی آشکار است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه