ارسال به دیگران پرینت

ایلان ماسک قیمت ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند؟

برخی معتقدند که ایلان ماسک با توئیت‌های خود بازار ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند اما به باور تحلیل‌گران تکنیکال توئیت‌های مدیر تسلا جریان‌های قیمتی اصلی رمزارزها را نمی‌سازد.

ایلان ماسک  قیمت ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند؟

کوین در حال حاضر 658 میلیارد دلار است و قیمت این ارز دیجیتال تنها قدری از نصف بیشترین قیمت همه دوران آن بالاتر است. سوالی که توجه برخی تحلیل‌گران را به خود جلب کرده این است که آیا واقعا توئیت‌های ایلان ماسک علت نوسان شدید قیمتی بیت کوین و سقوط آن از قیمت‌های بالای 60 هزار دلار به قیمت‌های زیر 40 هزار دلار است؟

تنها توئیت‌های ایلان ماسک علت نوسان قیمت بیت کوین بود؟

در حال حاضر تصوری وجود دارد مبنی بر اینکه ایلان ماسک با توئیت‌های خود قیمت ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند، رویکرد عمیق‌تر که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه می‌کند، خلاف این تصور را مطرح می‌کند.

می‌توان روند قیمتی هر دارایی را به چهار فاز اصلی تقسیم کرد. در پایان سال 2020 بازار ارزهای دیجیتال وارد فاز اول شد. اینجا جایی بود که تعداد زیادی سرمایه‌گذار به بازار وارد شدند، در فوریه سال 2021 (بهمن و اسفند) بیت کوین وارد مرحله رشد بیش از حد قیمت شد و قیمت 60 هزار دلاری را که پیش از این تجربه نکرده بود ثبت کرد. فاز بعدی زمانی آغاز شد که تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دادند این دارایی بیش از حد ارزش‌گذاری شده است و سپس افت قیمت به آرامی شروع شد.

روند قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد، حتی قبل از اینکه شرکت تسلا استفاده از بیت کوین برای خرید و فروش خودرو را به حالت تعلیق درآورد، افت قیمتی مشابه آن‌چه توئیت ایلان ماسک موجب شد، به ثبت رسیده بود.

ایلان ماسک؛ بازار ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند؟

مدت کوتاهی بعد از اینکه بیت کوین رکورد همه دوران خود را ثبت کرد  یک افت شدید قیمتی را در تاریخ 25 آپریل (5 اردیبهشت) به ثبت رساند. بسیاری از تحلیل‌گران تکنیکال معتقد بودند که بیت کوین بالاتر از حد تعادلی قیمت‌گذاری شده و یک کاتالیزور نیاز است تا تصحیح قیمت‌ها صورت گیرد. توئیت مدیر تسلا در مورد تعلیق پذیرفتن بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت نیز نقش این کاتالیزور را بازی کرد.

 

منبع : اقتصادنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه