ارسال به دیگران پرینت

بیانات رهبری با محوریت انتخابات

بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس/ انتخابات ۱۴۰۰/ مذاکرات برجامی از موضوعات و اخبار پربازدید ششم و هفتم خرداد ماه سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

بیانات رهبری با محوریت انتخابات

بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در سخنان مهمی درباره مسائل اخیر انتخابات، بیان راه‌حل‌های عینی و واقعی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در برنامه‌های انتخاباتی نامزدها را عامل اصلی در افزایش انگیزه مشارکت در انتخابات خواندند و ضمن تشکر از همه‌ کسانی که وارد عرصه‌ی نامزدی شدند، اظهار کردند: از آن کسانی که صلاحیتشان را شورا تشخیص نداد و احراز نکرد و اینها نجیبانه با این مسئله برخورد کردند از آنها هم تشکر مضاعف باید بکنیم. حتی بعضی مردم را تحریص کردند که در انتخابات شرکت کنند، پای صندوقها بروند.

درپی حواشی بوجود آمده درباره ردصلاحیت تعدادی از نامزدهای انتخاباتی، سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی را پیرامون هم زمانی صحت نظر شورا و صلاحیت افراد ارایه و تاکید کرد که عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارشها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگر چه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.

اسحاق جهانگیری هم که صلاحیتش برای حضور در انتخابات، تایید نشده، معتقد است که شورای نگهبان کار را برای من آسان کرده و با این اتفاق تکلیف از دوشش برداشته شده و احساس آرامش جدی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان دارد.

سید ابراهیم رئیسی که دولت خود را دولت تحول و دولت مردمی می‌خواند بر ضرورت نقش آفرینی مردم در این دولت تاکید کرده و می گوید: معتقدیم با اقدامات جدی،‌ کاهش تورم به یک رقمی امکان پذیر است ولی نیاز به کار دارد.

مناظره توییتری همتی و زاکانی هم از خبرهای پربازدید انتخاباتی بود که به دنبال انتشار مصاحبه‌ای از عبدالناصر همتی که خود را در آن «صدای بخش اعظم معترض مردم» خوانده بود، شکل گرفت. 

علیرضا زاکانی در توییتی در واکنش به این اظهارات نوشت که «‌جناب آقای عبدالناصر همتی! جنابعالی را از هم اکنون به ریاست بانک مرکزی دولت منصوب می نمایم! ماموریت نخست: افزایش ارزش پول ملی»

همتی هم در پاسخ چنین نوشت که «آقای زاکانی! در ترم دوم دوره کارشناسی اقتصاد، به دانشجویان می‌آموزیم که ارزش پول ملی چگونه تعیین می‌شود و چه عواملی در آن تأثیر دارد. ان‌شاءالله اگر تا پایان انتخابات در صحنه بودید، در خصوص این بخش از ادبیات علم اقتصاد برای شما خواهم گفت.»

برگزاری سه برنامه مناظره زنده تلویزیونی هر یک به مدت سه ساعت (۱۸۰ دقیقه) بین نامزدها از جمله برنامه‌های مناظرات میان نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است که به گفته عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات شاید یکی از پر بیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ایام انتخابات باشد.

همچنین زمان پخش برنامه های تبلیغاتی هر یک از نامزدهای انتخابات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ابراهیم رئیسی

عبدالناصر همتی

تبلیغاتی سعید جلیلی

محسن مهرعلیزاده

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی

علیرضا زاکانی

محسن رضایی

برخی از دیگر اخبار مرتبط با نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأی اولی در آن شرکت خواهند کرد،‌ می توانید در لینک های زیر بخوانید.

یارانه ۴۵۰ هزار تومانی از دید رضایی

زاکانی فهرست اموالش را اعلام کرد

دو تابعیتی‌ بودن فرزند علیرضا زاکانی صحت ندارد

توسعه با انفعال ممکن نیست

من بخشی از تغییر وضعیت موجودم نه بانی آن

دولت الکترونیک بجای صف

تاکید رییسی بر لزوم پیگیری مطالبات پرستاران

زهرا شیخی رییس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی شد

واکنش ستاد محسن مهرعلیزاده به یک خبر

توضیحات ستاد زاکانی درباره حکم محکومیت او در سال ۹۵

***

اظهارات مقامات ایرانی و آمریکایی درباره برجام و ارزیابی‌هایشان از روند بازگشت به توافق هسته‌ای از دیگر موضوعات پرمخاطب بود.

وزیر امور خارجه آمریکا که اخیرا برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی سفر کرده بود، در این باره می گوید که «هنوز معلوم نیست»  ایران آماده است اقدامات فراتر از توافقش را به حالت قبلی بازگرداند که پس از خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق انجام شدند. 

آنتونی بلینکن ضمن تایید اختلافاتی که میان آمریکا و اسرائیل در زمینه جلوگیری از آنچه  «دست یابی ایران به یک بمب هسته ای» عنوان شده، وجود دارد، تاکید کرد که کشورها در مقابله با چنین چشم اندازی، متحدند. 

سعید خطیب زاده،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تلاش وزرای خارجه آمریکا و انگلیس برای جلب رضایت دشمن قسم‌خورده برجام انتقاد کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت: رژیم خونخوار اسرائیل که سعی بر جلب رضایتش دارید تمام تلاشش را کرده تا توافق را تخریب کند. مایه دلسردی است!

در همین رابطه رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در نیویورک خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به توافق خوبی درباره اقداماتی برسیم که آمریکا باید برای بازگشت به برجام انجام دهد. برای انجام دادن این، عجله‌ای نداریم که روی موارد ناقص توافق کنیم. 

دیگر اخبار مرتبط را در لینک‌های زیر بخوانید.

تحریم‌ها علیه ایران را به دقت بررسی خواهیم کرد

تلاش جمهوری‌خواهان آمریکا برای ممانعت از بازگشت بایدن به برجام

تهران و واشنگتن را به بازگشت به برجام تشویق می‌کنیم

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه