ارسال به دیگران پرینت

چین در فکر ایجاد پایگاه نظامی در امارات

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال خبر داد چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی دریایی در امارات است. هم اکنون علاوه بر امریکا، کشورهای فرانسه و بریتانیا نیز در امارات نیروی نظامی دارند.


چین در فکر ایجاد پایگاه نظامی در امارات

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از امریکا و بزرگترین واردکننده نفت خام جهان است. خلیج فارس یکی از مراکز مهم تامین نفت خام چین است.

به گفته این روزنامه، این اقدام باعث نارضایتی امریکا شده است. مقامات امریکایی در همین ارتباط تهدید کرده اند ممکن است قرارداد فروش جنگنده های اف 35 به امارات را تعلیق کنند.

چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در امارات

هنوز مقامات امارات و چین این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.

هم اکنون علاوه بر امریکا، کشورهای فرانسه و بریتانیا نیز در امارات نیروی نظامی دارند. امریکا و فرانسه در امارات، پایگاه نظامی دارند.

این روزنامه می‌گوید امریکا دو هواپیمای نظامی چین را رهگیری کرده که در امارات، محموله هایی را تخلیه کرده اند.

وال استریت ژورنال ادامه داد این اتفاق می تواند آینده فروش جنگنده های اف-35 امریکا به امارات را تهدید کند.

روزنامه به نقل از مقامات امریکایی نوشت: واشنگتن به ابوظبی هشدار داده ایجاد پایگاه نظامی چین در خاک امارات به معنی پایان معامله فروش جنگنده های اف 35 به این کشور است.

امریکا در این معامله 50 جنگنده اف 35 ، 18 فروند هواپیمای بدون سرنشین و مهمات پیشرفته به امارات می فروشد. این معامله 23 میلیارد دلار ارزش دارد.

مقامات امریکایی گفته اند تلاش می کنند ضمانت هایی را از اماراتی ها درباره تسلیحات امریکایی کسب کنند. براساس این ضمانت ها، امارات به چینی ها یا دیگران اجازه نخواهد داد به تسلیحات و فناوری های نظامی امریکایی دسترسی داشته باشد.

برخی مسوولان وزارت دفاع امریکا گفته اند اعتقاد دارند چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی دریایی در امارات است. گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد پکن اعزام چند صد نیروی نظامی به امارات را بررسی کرده است.

برخی منابع هم گفته اند مقامات امریکایی در سفر به منطقه خاورمیانه و به ویژه امارات، نگرانی های خود را از همکاری های نظامی با چین اعلام کردند.

وال استریت ژورنال ادامه داد مقامات امریکایی، امارات را شریک مهم امنیتی می دانند چرا که "امارات در جنگ علیه القاعده و داعش و استقرار نیرو در افغانستان با امریکا و شرکای آن همکاری داشته است".

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه