ارسال به دیگران پرینت

زری فتحی: همه تیم‌ها از اینکه یک داور زن عملکرد خوبی داشته، شوکه شدند | تلاش می‌کنم توانایی زن ایرانی را به دنیا نشان بدهم

داور زن بین‌المللی فوتسال ایران می‌گوید بعد از قضاوت در انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا همه تیم‌ها از اینکه یک داور زن عملکرد خوبی داشته، شوکه شدند.

زری فتحی:  همه تیم‌ها از  اینکه یک داور زن عملکرد خوبی داشته، شوکه شدند |  تلاش می‌کنم توانایی زن ایرانی را به دنیا نشان بدهم

داور زن بین‌المللی فوتسال ایران می‌گوید بعد از قضاوت در انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا همه تیم‌ها از  اینکه یک داور زن عملکرد خوبی داشته، شوکه شدند.

 زری فتحی داور بین‌المللی فوتسال ایران یکشنبه، ۲ خرداد به عنوان داور دوم، دیدار تیم‌های ویتنام و لبنان را در مسابقات انتخابی جام جهانی مردان قضاوت کرد. او به همراه گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی‌افشار به عنوان سه نماینده ایران به مسابقات انتخابی دعوت شده‌اند و اکنون در  امارات حضور دارند.

فتحی  به تجربه قضاوت دیدار تیم‌های مردان اشاره و بیان کرد: تجربه بسیار دلچسب و خوبی است چون برای اولین بار در آسیا، یک داور خانم بازی مردان را قضاوت کرد، حتی روز گذشته هم در جلسه‌ای که داشتیم در این مورد صحبت کردند و گفتند زمانی که روز قبل از مسابقه اسامی داوران را اعلام کردیم، مربیان و سرپرستان تیم‌ها واکنش نشان دادند که چگونه یک داور زن می‌تواند بازی را قضاوت کند اما بعد از مسابقه خیلی شوکه و سورپرایز شده بودند که یک زن تا این حد خوب قضاوت می‌کند.

او افزود: از قبل با این دو تیم آشنایی نسبی داشتم و سعی کردم مسابقات‌شان را از طریق اینترنت ببینم و آنالیز کنم که کدام بازیکن‌شان سرعتی و کدام فیزیکی است. در واقع سعی کردم مواردی که یک داور باید از دو تیم بداند را بیشتر مورد توجه قرار بدهم. از عملکرد خودم خیلی راضی بودم و AFC هم رضایت داشت. 

این داور بین‌المللی به تفاوت فوتسال مردان و زنان اشاره کرد و گفت:  سطح این دو با هم خیلی متفاوت است. تاکتیک و شیوه بازی مردان زمین تا آسمان با زنان فرق می‌کند، اما توانستم از پس آن برآیم.

او در مورد چالش‌هایی که زنان برای قضاوت مسابقات مردان دارند، بیان کرد: فکر می‌کنم همین‌که یک داور باحجاب وارد این عرصه می‌شود، نگاه‌ها به این سمت می‌رود که چگونه یک داور زن باحجاب قرار است بازی مردان را قضاوت کند اما  بعد از اینکه به هتل برگشتم بازخوردهای خوبی از مربیان، سرپرستان و حتی بازیکنان گرفتم که برایم خیلی لذت‌بخش بود.

فتحی با بیان اینکه کاندیدای قضاوت در  جام جهانی مردان است، ادامه داد: برایم افتخار بزرگی است. ابتدا به ایرانی بودنم می‌بالم و تمام تلاشم را می‌کنم تا قابلیت‌های زن ایرانی را به کل دنیا نشان بدهم که چگونه می‌تواند هم‌دوش با مردان از پس تمام سختی‌ها برآید و مثل آنها در یک عرصه بدرخشد.

او در این مورد افزود:  اینجا همه متعجب می‌شوند که یک زن ایرانی به این خوبی قضاوت می‌کند، اما می‌خواهم این قابلیت‌ها را به تمام دنیا نشان بدهم. 

فتحی  که معلم ورزش است و در مقطع ابتدایی کار می‌کند به واکنش دانش‌آموزان خود پس از قضاوت دیدار تیم‌های لبنان و ویتنام اشاره و بیان کرد: وقتی اخبارم در فضای مجازی و تلویزیون منتشر می‌شود، قشنگ‌ترین بازخوردهایم را از شاگردانم می‌گیرم. از این جهت که خوشحال می‌شوند و به من افتخار می‌کنند، تلاشم دو برابر می‌شود. دوست دارم همیشه جوری تلاش کنم تا دانش آموزانی که من را الگوی خود قرار داده‌اند به این دیدگاه برسند که یک خانم هم می‌تواند در سطح بالا موفق باشد.

این داور بین‌المللی فوتسال ایران در پایان گفت: از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که خیلی کنارم بودند و حمایتم کردند. وقتی به این عرصه پا گذاشتم از هیچ جهتی حمایت نشدم اما خانواده‌ام و مخصوصا برادرم خیلی حمایتم کردند. در آخر  هم از آموزش و پروش ناحیه سه، آقای بهادری مدیر بخش تربیت بدنی و آقای کماندار مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه تشکر می‌کنم که همیشه به من لطف داشته‌اند و هر امکاناتی که خواسته‌ام در اختیارم قرار داده‌اند.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه