ارسال به دیگران پرینت

سهم بیت کوین از خاموشی‌های اخیر در استان تهران

خاموشی های پی در پی این روزها موجب شده تا همه به دنبال متهم این بحران باشند. در حال حاضر رمزارزها به عنوان متهم اصلی خاموشی ها معرفی می شوند و انگشت اتهام به سمت آنها است.

سهم بیت کوین از خاموشی‌های اخیر در استان تهران

مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق در این خصوص و با اشاره به اینکه برق مصرفی برای تولید رمزارزها در ایران حدود 2 هزار مگاوات است  گفت: برق مصرفی توسط رمزارزها نزدیک به 50 درصد برق تهران بزرگ است، با این شرایط می توان گفت حدود نیمی از برق مصرفی صرف رمزارزها می شود که عدد بزرگی است.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، در حال حاضر دو دسته در کشور در حال استخراج رمزارز در کشور هستند، گروهی که به صورت مجاز این اقدام را انجام می دهند و تعداد آنها به دو هزار و 266 واحد می رسد که مصرف برق این گروه حدود 352 مگاوات است و با این شرایط می توان گفت سهم اصلی برق مصرفی توسط غیرمجازها صورت می گیرد. این به معنی آن است که حدود هزار و 648 مگاوات برق توسط غیرمجازها مصرف می شود.

با توجه به اینکه بیشتر خاموشی روزهای اخیر در استان تهران صورت گرفته می توان این گونه تحلیل کرد بخش عمده تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز در استان تهران مشغول فعالیت هستند که این امر موجب شده تا شاهد قطعی برق در این استان باشیم.

به گفته رجبی مشهدی، مصرف برق تهران بزرگ بیش از 4 هزار مگاوات است. با این شرایط  و با توجه به اینکه سهم برق مصرفی برای غیرمجازها هزار و 648 مگاوات برآورد می شود می توان گفت عامل اصلی خاموشی در استان تهران غیرمجازها هستند.

سخنگوی صنعت برق کشور در ادامه با اشاره به قطعی برق رمزارزهای مجاز در کشور عنوان کرد: شناسایی غیرمجازها به صورت جدی در دستور کار است و برای شناسایی این گروه جایزه نقدی نیز در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر به منظور کاهش بار روی شبکه از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه برق مراکز مجاز رمز ارز قطع خواهد بود.

وی در ادامه افزود: گرمای زودرس از یک سو و کاهش بارش از سوی دیگر نیز در روند خاموشی ها اثرگذار بوده اند.  

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه