ارسال به دیگران پرینت

احتمال ایجاد خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ | ناپایدار بودن شرایط تهران

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران با تأکید بر ناپایداری شرایط تهران در مقابله با کروناویروس از فعالیت ۶۴ مرکز تجمیعی در حوزه واکسیناسیون در استان تهران خبر داد.

احتمال ایجاد خیز پنجم بیماری کووید ۱۹  |  ناپایدار بودن شرایط تهران

 علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص احتمال ایجاد خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ گفت: در حالی که اعداد و ارقام نشان می دهد در همه حوزه ها از جمله بستری، فوت و میزان مراجعات سرپایی کاهش داشته ایم اما برخی نوسانات دلیلی بر ناپایدار بودن شرایط تهران است.

وی افزود: قطعا هر گونه ساده انگاری و خوش بینی آثار زیان باری را برای تهران به همراه دارد. قطعا گردش ویروس به استان هایی که به عنوان مبادی ورودی محسوب می شوند مرتبط است و اگر این استان ها در مبادی ورودی جهش های این ویروس را زمین گیر کنند احتمال بروز خیز پنجم کاهش می باید.

زالی ادامه داد: تهران با شیب ملایمی در حال رسیدن به افول خیز چهارم است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که زمان رسیدن به خیز چهارم نسبت با خیزهای دوم و سوم با سرعت بیشتری انجام شده است. بروز خیز جدید در تهران بین دو تا سه هفته با تأخیر نسبت به سایر استان ها روی می دهد.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران تأکید کرد: آمادگی کاملی خواهیم داشت و باید آمادگی های لازم را در بخش بهداشتی و درمانی برای خیز احتمالی بعدی فراهم کنیم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: ۶۴ مرکز تجمیعی در تهران ایجاد شده که هر مرکز توانایی واکسینه کردن ۱۰۰۰ نفر در روز را دارد و قابلیت افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

زالی در خصوص قطع برق و ایجاد مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: قطع برق نگرانی هایی را در عرصه بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است. تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز هستند که این موضوع فشار مضاعفی را به بیمارستان ها تحمیل می کند علاوه بر این اتاق های عمل و بخش های اورژانس نیز در حیطه بخش های پرخطر در مواجهه با نوسانات برقی هستند. برخی دستگاه ها نیز که قیمت گرانی دارند در نوسانات برق دچار مشکل می شوند. علاوه بر این ها در حوزه واکسیناسیون زنجیره سرد از اهمیت بسزایی برخوردار است که همین موضوع موجب نگرانی هایی شده است. این نگرانی ها از طریق استاندار تهران به مسئولان حوزه برق انتقال داده خواهد شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه