ارسال به دیگران پرینت

«بمب‌ یاسین» به پیشران راکتی مجهز شد+عکس

نمونه جدید بمب‌های هواپرتاب، نقطه زن و دورایستای «یاسین» به پیشران راکتی مجهز شده است.

 «بمب‌ یاسین» به پیشران راکتی مجهز شد+عکس

در جریان افتتاح نمایشگاه تجهیزات رزم زمینی ساخته شده در سازمان صنایع دفاع، چند دستاورد مهم و جدید در این حوزه به نمایش گذاشته شده است که ازجمله آنها،  نمونه جدید بمب‌های هواپرتاب، نقطه زن و دورایستای «یاسین» بود که به پیشران راکتی مجهز شده است.

نام بمب یاسین برای اولین بار در رزمایش فدائیان حریم ولایت-7 که در حوالی نیمه آبان 1396 و در اصفهان برگزار شد مطرح و سپس در مراسم تحویل 10 فروند جنگنده تهاجمی سوخو-22 به نیروی هوافضای سپاه در روزهای ابتدایی مرداد 1397، در کنار بمب های سقوط آزاد، راکت ها و موشک های هدایت لیزری بینا، معرفی شد.

بمب یاسین دارای بال‌های باز شونده از نوع مستطیلی است که بر روی قسمت فوقانی این بمب نصب شده و آن را قادر می‌سازد تا به سمت هدف پروازی دقیق داشته باشد و بواسطه بالک‌های کنترلی مسیر خود را اصلاح کند.

با رونمایی رسمی از بمب یاسین در 15 مرداد 1398، این بمب به فهرست تسلیحات عملیاتی جنگنده بمب‌افکن‌های ارتش و سپاه افزوده شد.

تجهیز این بمب‌ها به پیشران راکتی موجب افزایش برد آنها شده و احتمالا این امکان را هم می‌دهد که بتوان آنها را از زمین نیز پرتاب کرد.

مشابه این اقدام پیش از این در نمونه‌های خارجی در مورد بمب‌های کم قطر یا SDB مشاهده شده است.

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه، یک نمونه بمب با بال‌ها و بالک‌های متفاوت نیز نمایش داده شده که ممکن است نسل جدید بمب یاسین باشد.

ازجمله دیگر دستاوردهای این نمایشگاه، انواع گلوله‌های توپ هدایت شونده با مکانیابی جهانی و نیز انواع مجهز به جستجوگر لیزری است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه