ارسال به دیگران پرینت

واکنش عضو شورای شهر به ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت در مراسم‌های سوگواری ضرورتی ندارد، گفت: شهرداری اعلام کند بر پایه چه مستنداتی استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا را ممنوع کرده است.

واکنش عضو شورای شهر به ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا

محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به نصب بنری در بهشت زهرا(س) مبنی بر ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در مراسم‌ها گفت: از آقای شهردار درباره مستنداتی که منجر به نصب این بنر در بهشت زهرا شده، سوال کردم، اما متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکردم. 

او ادامه داد: این اقدام برایم عجیب بود، طرح این گونه محدودیت‌ها ضرورتی ندارد، چرا که اصلا استفاده از آلات موسیقی در مراسم‌ها عمومیتی ندارد و بیان آن‌ها ممکن است، موجب سوءتفاهم شود. 

حق‌شناس با بیان اینکه مراسم شادی و عزاداری مردم تابعی از فرهنگ، سنن و آداب و رسوم است، افزود: این آداب در طی قرن‌ها منتقل شده و فرهنگ و آیین است. یکی از ماندگارترین و منسجم‌ترین آیین‌های مردم ما آیین‌های سوگ است و به ویژه در دو سال اخیر که درگیر شیوع کرونا بودیم، شاهد بودیم که مردم در زمینه سوگواری با بحران و اختلال روبرو شدند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: یکی از مشکلات جدی امروز جامعه این است که مردم عزیز وقتی با مصیبت مرگ ناشی از کرونا روبرو شدند، نمی‌توانند به درستی مراسم سوگواری خود را در مساجد، تکایا و مکان‌های سرپوشیده برپا کنند. 

او ادامه داد: طبیعی است که بخش عمده مراسم‌ها به فضای باز گورستان منتقل می‌شود. با توجه به شرایط موجود نباید خیلی سخت بگیریم و با دستورالعمل‌های سلیقه‌ای بخواهیم موجبات آزار و اذیت مردم را ایجاد کنیم. 

حق‌شناس با اشاره به اینکه بهشت زهرا در دو سال گذشته یکی از درخشان‌ترین خدمات را ارائه داده است، گفت: مسئولان سازمان بهشت زهرا در طی این مدت یکی از درخشان‌ترین خدمات را به کسانی که عزیزان خود را از دست دادند، در روزگاری که کرونا بیداد می‌کرد، ارائه دادند و عملکرد آن‌ها جای تقدیر دارد، اما باید شرایطی را فراهم کرد که ضمن انجام مراسم‌های سوگواری فضای آرامش مورد نیاز افراد دیگری که به سازمان بهشت زهرا مراجعه می‌کنند، نیز فراهم شود. 

حق‌شناس در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری مجاز به ایجاد این ممنوعیت است؟ گفت: خیر، انتظار ما این است که اگر قرار است، محدودیتی را به این شکل اعمال کنند، باید با دستورالعمل و قاعده باشد و دستورالعمل‌های بدون استناد به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

او در واکنش به اینکه فرمانداری طی نامه‌ای از مدیریت شهری خواسته است که تغییر نام میدان‌های اول و دوم شهرک قائم در منطقه یک را تا پس از انتخابات انجام ندهد، اظهار کرد: نامه‌ای برای شهرداری ارسال شده و در مورد نام یکی از میادین در منطقه یک انتظار داشتند که این نام با توجه به اینکه برخی از اهالی نسبت به تغییر آن معترض و خواهان تجدیدنظر در نامگذاری بودند، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و نظر اهالی و فرمانداری نیز تامین شد.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه