ارسال به دیگران پرینت

یک سال ازقتل فجیع رومینا گذشت؛ تلاش برای تشدید مجازات پدر

رومینا اشرفی متولد ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ دختر نوجوان ۱۳ ساله ایرانی اهل تالش بود که پدرش او را به طرز فجیع و با داس به قتل رساند. پدر رومینا سر از تن فرزندش جدا کرد.

یک سال ازقتل فجیع رومینا گذشت؛ تلاش برای تشدید مجازات پدر

یک سال از قتل فجیع رومینا اشرفی دختر نوجوان اهل تالش می گذرد، قتلی که ایران را تکان داد اما بسیاری معتقدند مجازات متناسب آن برای قاتل یعنی پدر رومینا در نظر گرفته نشده است. 

رضا اشرفی پدر رومینا به ۹ سال حبس محکوم شده و بهمن خاوری پسری که قصد ازدواج با او را داشته دو سال زندان گرفته است.

مادر رومینا تلاش می کند این حکم را تشدید کند. نیکدل مقدم وکیل رعنا دشتی مادر رومینا در این باره گفته است "همچنان پیگیر تشدید حکم هستیم و مادر رضایت نداده است. اگرچه پدر با تهدید به دنبال گرفتن این رضایت بوده است. مادری که در ماه‌های اخیر تصمیم به جدایی از رضا اشرفی گرفته و قصد گرفتن حضانت پسر کوچکش را هم دارد."

رعنا دشتی حالا خانه قبلی خود را ترک کرده و در خانه پدری اش سکونت دارد.

 

ماجرای قتل هولناک رومینا 

رومینا اشرفی متولد ۱۵ مرداد ۱۳۸۵  دختر نوجوان ۱۳ ساله ایرانی اهل تالش بود که پدرش او را به طرز فجیع و با داس به قتل رساند. پدر رومینا سر از تن فرزندش جدا کرد.

رومینا پیش از مرگ به علّت مخالفت خانواده با ازدواجش، به همراه پسری به نام بهمن که به او علاقمند بود از خانه گریخت، اما پلیس او را دستگیر کرد و به پدرش تحویل داد.

قتل او واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. خبر قتل او، یکم خرداد در تعدادی از کانال‌های پیام‌رسانی محلی تالش منتشر شد.

شایعات فراوانی پیرامون این قتل هولناک منتشر شد اما برخی از ابعاد آن دقیقا روشن نشد. یکی از مسائل مبهم این بود که پدر رومینا با تحریک برادرش دست به این قتل زده است. 

یا اینکه گفته می شد رفتارهای بهمن در این قتل فجیع تاثیر زیادی داشته است. 

طبق گفته برخی منابع، پدر او پس از مشورت با دامادش که وکیل دادگستری است و با اطلاع از اینکه در قانون مجازات اسلامی ولی دم قصاص نمی‌شود، رومینا را به قتل رساند.

به گفته وکیل مادر رومینا، رئیس دادگاه از رضا اشرفی پرسید «اگر تو معتقد بودی ناموست لکه‌دار شده، چرا بهمن خاوری را نکشتی؟... آیا این رفتار یک پدر با فرزندش است؟» و رضا اشرفی پاسخ داد: «اگر بهمن را می‌کشتم قصاص می‌شدم.»

قتل رومینا بحث های فراوانی درباره وضعیت مجازات فرزندکشی در قانون را به وجود آورد. بسیاری از ناظران معتقدند که قانون در این باره ایرادات زیادی دارد. 

پس از قتل رومینا مقامات دولتی معتقد بودند که اگر لایحهٔ تأمینِ امنیتِ زنان در برابرِ خشونت تصویب شده بود شاید این اتفاق رخ نمی داد. 

قتل رومینا افکار عمومی را تکان داد اما با وجود گذشت یکسال هیچ اقدام مهم و موثری در زمینه اصلاح قانون صورت نگرفته است.

حالا دقیقا یک سال پس از این اتفاق ماجرای قتل تکان دهنده بابک خرمدین توسط پدر و مادرش دوباره افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است. 

پدر و مادر بابک پس از قتل او پیکر بی جانش را تکه تکه کردند و در سطل آشغال انداختند. 

اکبر خرمدین و همسرش پس از این قتل اعتراف کردند که همین بلا را بر سر داماد و دختر بزرگ خود آورده اند.

با تراژدی جنایت در خانواده خرمدین دوباره بحث بر سر مجازات فرزندکشی در رسانه‌ها داغ شده است اما نهادهای مسئول اهمیت زیادی به این مباحث نمی‌دهند.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمید کلباسی ارسالی در

      همه انسانها حق حیات دارند و کسی حق ندارد آنها را از حقشان محروم کند . پدر یا مادر سنگدلی که فرزند خود را به هر علتی به قتل می رساند باید به اشد مجازات برسد چون نه تنها دستشان به خون یک انسان آلوده است بلکه به میلیونها پدر و مادر فداکار که با همه وجود برای سعادت فرزندانشان تلاش می نمایند ؛ توهین کرده اند .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه