ارسال به دیگران پرینت

داستان تناقض‌گویی احمدی‌نژاد| دست احمدی نژاد رو شده است؟

داستان تناقض‌گویی احمدی‌نژاد فاش شده است. دست احمدی نژاد رو شده است؟ تناقض‌گویی احمدی‌نژاد ادامه‌دار است.

داستان تناقض‌گویی احمدی‌نژاد| دست احمدی نژاد رو شده است؟

برخی از اظهارات این روزهای احمدی نژاد را با رفتار و کردارهای او و دولتش مقایسه می‌کنیم: ‎احمدی‌نژاد چندی پیش گفت: «پرسنل دولت باید کم و دولت کوچک شود». این در حالی است که بنا به گفته معاون توسعه سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در دولت دهم ۴۵۰هزار نفر بدون ضابطه و بر اساس رابطه استخدام شدند.

محمود احمدی نژاد این روزها خود را در کانون توجهات قرار داده است و در پلتفرم ها و سخنرانی های مختلف و متنوع، اظهاراتی را بر زبان جاری می‌کند که بعضا با سوابقش در زمان تصدی ۸ ساله ریاست جمهوری سازگار نیست. گویی احمدی نژاد از آن دسته سیاستمدارانی است که بر روی فقدان حافظه تاریخی مردم ایران حساب ویژه ای باز کرده است!

در ادامه برخی از اظهارات این روزهای احمدی نژاد را با رفتار و کردارهای او و دولتش مقایسه می‌کنیم: ‎احمدی‌نژاد چندی پیش گفت: «پرسنل دولت باید کم و دولت کوچک شود».

این در حالی است که بنا به گفته معاون توسعه سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در دولت دهم یعنی دولت دوم احمدی نژاد، ۴۵۰هزار نفر بدون ضابطه و بر اساس رابطه استخدام شدند؛ استخدام ۷۶هزار نفر در یک وزارتخانه در سال آخر دولت احمدی نژاد و استخدام افراد بیسواد و کم‌سواد در آموزش و پرورش در دولت احمدی نژاد.

احمدی‌نژاد، شب گذشته (شنبه اول خرداد ۱۴۰۰) در یکی از روم های کلاب هاوس مدعی شد که «من تنها دولتی بودم که از کسانی که به من رای ندادند در دولت ما آمدند. من در سال ۸۴ از آقای دکتر عارف صادقانه درخواست کردم معاون اول من بمانند اما ایشان نپذیرفتند. از وزرای آقای خاتمی خواستم سفیر شوند».

این سخنان احمدی نژاد در حالی است که محمد جواد ظریف که در دولت اصلاحات سفیر ایران در سازمان ملل بوده است، روایت دیگری از نوع برخورد محمود احمدی نژاد با خود ارائه می‌کند و می‌گوید: سال اولی که دکتر احمدی‌نژاد تشریف بردند نیویورک، خوب، بالأخره من سفیری بودم که هم به خودم تحمیل شده بودم و هم به ایشان. یعنی نه من دلم می‌خواست سفیر ایشان باشم و نه ایشان دلش می‌خواست من سفیر ایشان باشم، اما خوب آقا فرموده بودند که بماند. همین‌جور که در ماشین رفتم خدمت ایشان (دکتر احمدی‌نژاد) که ایشان را از فرودگاه ببرم به سمت هتل… من در ماشین کنار ایشان نشسته بودم، خدمتشان عرض کردم که وضعیت اینطور است، من اینجا اجازه‌ای دارم، سناتورها را می‌بینم، مقامات غیردولتی آمریکایی را می‌بینم و برای شما هم یک جلسه گذاشتیم با افراد غیردولتی و آدم‌های بانام آمریکا. چند تا مشاور امنیت ملی سابق، چند تا وزیر سابق. خدمت ایشان این‌ها را داشتم عرض می‌کردم که ایشان فرمودند من هم می‌خواهم سناتورها را ببینم. من خدمت ایشان عرض کردم که شما نمی‌توانید چنین تصمیمی بگیرید، این تصمیم را باید آقا بگیرند. ایشان هم خیلی بدشان آمد…

حسین مرعشی نیز در همین رابطه می گوید: آقای ظریف و تیم او ظرفیت‌های واقعی جمهوری اسلامی بودند که زیر خاک بودند، مگر آقای ظریف چگونه برکنار شد؟ او به دفتر رهبری رفت و گزارشی از دفتر نمایندگی سازمان ملل داد و وقتی احمدی‌نژاد مطلع شد دستور داد تا برکنارش کنند.

محمود احمدی‌نژاد همچنین در روم دیشب کلاس هاوس خطاب به عبدالله مومنی از کنشگران مدنی و سیاسی اصلاح طلب گفت «وقتی شما زندان بودید من خیلی ناراحت بودم و‌ برای آزادی شما تلاش کردم که نشد».

این در حالی است که بنا به گفته سردار اسماعیل احمدی مقدم که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد و اتفاقات سال ۸۸ فرمانده نیروی انتظامی بود، احمدی نژاد روش دیگری در برخورد با معترضان داشت: اسماعیل احمدی مقدم در مصاحبه‌ای با مجله رمز عبور، که در۳۱ مردادماه ۹۴ در خبرگزاری فارس بازنشر شده، در خصوص واکنش محمود احمدی نژاد به راهپیمایی ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفته است: ساعت شش با محمود احمدی نژاد جلسه داشتیم. هنوز هیچ کس نیامده بود. ایشان گفت: «چه خبر؟» گفتم: «خیابان‌ این جوری بود.»گفت:«خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آن‌ها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • الیاس طادی بنی ارسالی در

      باسلام چرا نام گوینده و نویسنده متن فوق قید نشده تا در جواب آن بگویم بغض و بیان مطلب از کجا سرچشمه گرفته است مسلمان تاکی تهمت و افترا در محضر الهی چگونه جواب خواهی داد والسلام

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه