ارسال به دیگران پرینت

مدیرکل امور اجتماعی و خانواده استانداری اردبیل:

فرزندآوری هیچ ارتباطی با سطح درآمد و معیشت خانواده‌ها ندارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: فرزندآوری هیچ ارتباطی با سطح درآمد و معیشت خانواده‌ها ندارد و اکثر خانواده‌های با درآمد بالا انگیزه‌ای برای فرزندآوری ندارند.

فرزندآوری هیچ ارتباطی با سطح درآمد و معیشت خانواده‌ها ندارد

محمد سیمزاری در جلسه کمیته‌های جمعیتی استان اردبیل اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت جوان و همچنین نرخ باروری در این استان آمار نگران‌کننده‌ای دارد و بهتر است با یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی به کاهش دغدغه‌ها در این حوزه تلاش و همتی راستین داشته باشیم.

وی جایگاه هفدهمی استان اردبیل را در نرخ رشد جمعیت یادآور شد و تصریح کرد: عوامل متعددی در این زمینه موثر بودند که ضرورت دارد با علت‌یابی و ریشه‌یابی به سمت تبیین واقعیت‌ها و کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این بخش حرکت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: نباید بدون پژوهش و تحقیق اظهار نظر کرد بلکه با تکیه بر پژوهشی که انجام شده وضعیت اقتصادی و اشتغال استان و سطح درآمد خانواده‌ها چندان تأثیری بر فرزندآوری نداشته به طوری که خانواده‌های با سطح درآمد پایین اغلب گرایش به فرزندآوری بیشتر دارند.

سیمزاری افزود: خانواده‌هایی که از سطح سواد بالاتر و درآمد مناسب بهره‌مند هستند، میزان فرزندآوری آنها کمتر است و این موضوع ثابت می‌کند که باید به دنبال ریشه‌های فرهنگی در ارتقا جمعیت استان بود.

وی از تشکیل هشت کمیته تخصصی در این زمینه خبر داد و خاطر نشان کرد: پیشنهاد کردیم تا تعداد این کمیته‌ها به 10 مورد ارتقا یابد تا با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را در 14 بند به انجام برسانیم.

سیمزاری موضوع ارتقا پویایی و بالندگی جمعیت جوان و توجه به سیاست‌های جمعیتی بر مبنای مهاجرفرستی و مهاجرپذیری را با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد و اضافه کرد: کمیته تحکیم و بنیان خانواده به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و کمیته توانمندی جمعیت جوان در حوزه اشتغال با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: برای ارتقا سلامت جوان و حل مشکلات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت سنگینی دارد و در کنار آن سایر نهادها نیز مکلفند در قالب کمیته‌های شکل گرفته به افزایش جمعیت استان و بهبود روند نرخ باروری کمک کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه