ارسال به دیگران پرینت

افراد مبتلا به کرونا چگونه میتوانند در انتخابات شرکت میکنند؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی درباره تعداد فوتی های ویروس کرونا در دو هفته آینده پرداخت

افراد مبتلا به کرونا چگونه میتوانند در انتخابات شرکت میکنند؟

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تیتر امشب با اشاره به اینکه سوش غالب کرونا سوش هندی است، اظهار کرد: در کشور خوشبختانه همه استان‌ها به ویژه ٢٨ استان سیر نزولی را از نظر شیوع کرونا طی می‌کنند، اما در سه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان سیر نزولی متوقف شده است و با توجه به سوش هندی در این شهر‌ها وضعیت از نارنجی به قرمز تبدیل شده اند.

او ادامه داد: از قله موج چهارم کرونا عبور کرده ایم، اما در شاخه نزولی هستیم، چون ارتفاع خیلی بالا بوده است همچنان میزان بستری شدگان تعداد کمی نیستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر تا دو هفته بعد از بستری شدن ادامه دارد گفت: تداوم آمار مرگ و میر بالای ناشی از کرونا به این دلیل است و تا دو هفته آینده میزان مرگ و میر‌ها به زیر ٢٠٠ نفر می‌رسد.

امکان وقوع خیز پنجم کرونا وجود دارد

به گفته رئیسی باید همچنان به نکات بهداشتی توجه داشت چراکه کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است بنابراین حتی امکان وقوع خیز پنجم کرونا در کشور وجود دارد.

او ادامه داد: صحبت از جهش‌ها به این دلیل اهیمت دارد که مردم بدانند ویروس ضعیف نشده است و باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشیم و شیوه نامه‌ها را محکم دنیال کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به عوامل خطر در بروز خیز‌های بعدی کرونا گفت: برگزاری مهمانی‌ها بعد از ایام ماه رمضان، شروع فصل گرما و بستن در و پنجره‌ها و فعالیت کولر یه ویژه در استان‌های جنوبی، آغاز سفر‌ها در ایام تابستان، جهش‌های ویروسی و موضوع انتخابات از جمله این عوامل هستند.

رئیسی همچنین از احتمال منع سفر در ایام تعطیلات ١۴ و ١۵ خرداد خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم تا با این رویکرد با روند ایمن تری به انتخابات نزدیک شویم.

او ادامه داد: برای رعایت شیوه نامه‌ها در فرآیند انتخابات سه بخش مورد توجه قرار گرفت اول نام نویسی کاندیدا‌ها را داشتیم که از حیث رعایت شیوه نامه‌ها خوب برگزار شد، برای روز رای‌گیری و برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات به مردم اطمینان می‌دهیم تا شیوه نامه‌ها به خوبی رعایت شود علاوه بر آن برای ایام تبلیغات مدت هاست که اعلام کرده ایم، تبلیغات حداکثری با تجمعات حداقلی باشد و در این بین فعالیت صدا و سیما بسیار کمک کننده خواهد بود.

استفاده از فضای باز برای رای گیری انتخابات

رئیسی با اشاره به برخی شیوه نامه‌ها برای روز رای گیری تصریح کرد: وزارت کشور سامانه صندوق یاب یا حوزه یاب طراحی می‌کند همچنین قرار شد تا حد امکان از فضای باز برای رای گیری استفاده شود ضمن آنکه هر فرمانداری می‌تواند از وزرات بهداشت و درمان استعلام بگیرد تا مبتلایان از میان مشمولان انتخابات شناسایی شوند و اگر از میان این افراد مبتلا به کرونا باشد از صندوق سیار برای آن‌ها استفاده کنند تا آن‌ها از حق رای محروم نشوند.

او اضافه کرد: نیاز به انگشت زدن هم در روز رای گیری نداریم تا شیوه نامه‌ها کاملا رعایت شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه