ارسال به دیگران پرینت

شائبه تخلف اما هنوز برای سعید محمد مساله ساز است

یک روزنامه اصلاح‌طلب از اختلاف نظرها در شورای نگهبان برای تایید صلاحیت سعید محمد می‌نویسد.

شائبه تخلف اما هنوز برای سعید محمد مساله ساز است

حداکثر تا آخر هفته شورای نگهبان تکلیف صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را معلوم کرده و مشخص می‌شود که کدام یک از این افراد امکان حضور در مرحله اصلی رقابت‌ها را دارند. چند نفر هستند و از کدام جریان‌های سیاسی. احتمال رد صلاحیت برخی از گزینه‌ها از جمله محمود احمدی‌نژاد و مصطفی تاجزاده مشخص‌تر و تایید صلاحیت برخی نیز مثل ابراهیم رئیسی و محسن رضایی عیان‌تر است.

در این بین اما برخی نامزدها و حامیانشان دلهره دارند. سعید محمد نیز از جمله همین‌ها است. او از همان ابتدای که قصد خود برای کاندیداتوری را اعلام کرد و شایعات درباره نحوه منفک شدنش از سپاه بالا گرفته یک گزینه احتمالا ردصلاحیتی به حساب می‌آمد اما کمی بعدتر که بحث از جایگاه سرلشکری و احتساب آن به جای سابقه اجرایی به میان آمد، گمان رفت که راهی برای تایید صلاحیت دارد.

شائبه تخلف اما هنوز برای او مساله ساز است. چنانچه روزنامه «اعتماد» با اشاره به اظهارنظر سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه که البته تکذیب هم شد، می‌نویسد: «بعید است که محمد موفق به عبور از سد نظارت استصوابی شورای نگهبان شود.» 

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه به ادعای حضور حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، در محل شورای نگهبان و تلاش برای اطمینان از عدم احراز صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری اشاره کرده است. ادعایی که دیروز از سوی رمضان شریف تکذیب شد. اعتماد می‌نویسد: «هرچند این شایعه تکذیب شد اما صرف انتشار آن نشان می‌دهد که احتمالا اختلاف‌نظرهایی درباره سعید محمد وجود دارد که به‌ هر حال می‌تواند در سرنوشت کاندیداتوری او تاثیر بگذارد و شاید به همین دلیل بود که محمد نیز بلافاصله وارد گود شد و درباره «سنگ‌اندازی‌ها و موانع بر سر داوطلبی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری» گفت: «تبلیغات وسیعی علیه من صورت گرفت که محمد تخلفات زیادی داشته و یک کار رسانه‌ای بدی در این باره انجام شد. حتی نفرات ما را یکسری از مجموعه‌ها تهدید کردند که چرا با محمد کار می‌کنید. نامزدهای نظامی زیاد بودند منتها هجمه زیادی سمت من بود و می‌گفتند که تخلف سیاسی کرده‌ام. ابتدا گفتند تخلف و بعد عنوان کردند که تخلف سیاسی است. اگر تخلف سیاسی باشد باقی دوستان هم مانند من بودند و چرا به آنها چنین بحثی برای کناره‌گیری مطرح نشده است.»

 

منبع : الف
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه