ارسال به دیگران پرینت

زمان مناسب برای خرید بیتکوین | قیمت‌ رمز ارزها کاهش یافته است

هفته گذشته بیتکوین در پی خبرهای منتشر شده، کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. این رمزارز با ریزش بیش از ۵۰ درصدی از سقف خود، تا ۳۰ هزار دلار عقب‌نشینی داشت. این افت سنگین، بازار کریپتوکارنسی را به خاک و خون کشید. سوال مهم این است که با توجه به ریزش شدید قیمت بیتکوین و شرایط بحرانی و نگران‌کننده این بازار آیا سرمایه‌گذاری در این برهه منطقی است؟

زمان مناسب برای خرید بیتکوین | قیمت‌ رمز ارزها کاهش یافته است

نکات کلیدی برای تصمیم‌گیری

برای سرمایه‌گذاری باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. با نگاهی به جریان خرید و حمایت شرکت‌های بزرگ، مشاهده می‌کنیم که سرمایه زیادی در قیمت‌های ۴۸ تا ۶۰ هزار دلار برای خرید بیتکوین تخصیص داده شده است و این نشانی از احتمال برگشت قیمت به این محدوده است. به این دلیل که شرکت‌ها احتمالا به دید بلندمدت این رمزارز را خریداری کرده‌اند و در موقع خرید طبیعتا چشم‌انداز موفقی را برای آن متصور بوده‌اند.

از طرفی بنا بر گزارش کوین‌بیس خریدهای سنگین نهنگ‌ها در قیمت‌های ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار باعث افزایش قیمت این رمز ارز شد. مسلما جریان‌های فوق با هدف و برنامه خاصی انجام شده است. پذیرش بیتکوین به عنوان ابزاری برای پرداخت در بعضی از ایالت‌های امریکا، ارایه خدمات توسط بانک‌های مطرح و شرکت‌های بزرگ مثل پیپال و بسیاری دیگر، نشانه‌ای از بهبود پشتوانه این رمزارز هستند.

در دنیای مالی، سرمایه‌گذاران بزرگ چند قدم از مردمان عادی جلوتر هستند. یعنی زمانی خبر به مردم عادی می‌رسد که افت‌ها و رشدهای شدید شروع شده و یا در انتهای راه هستند. بنابراین بهتر است چند قدم جلوتر را دید و بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

احتمال غلبه رمزارزهای دیگر به بیت کوین چقدر است؟

تنها ارزش کافی نیست

از لحاظ منطقی زمانی برای خرید مناسب است که نه تنها بحث ارزندگی حفظ شده باشد بلکه احتمال افزایش قیمت در آینده بالا باشد.

خرید در پیک‌های قیمتی با ریسک بالایی همراه است و بیتکوین از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین کاهش ۵۰ درصدی قیمت این رمزارز، می‌تواند از این منظر جای مناسبی برای خرید پله‌ای باشد. خرید پله‌ای به معنی خرید در چند مرحله و در هر مرحله اختصاص بخشی از دارایی به آن است. در زمان‌هایی که احتمال ریزش قیمت‌ها همچنان مطرح است این استراتژی منطقی به نظر می‌رسد.

در سوی دیگر، تکنیکالیست‌ها اعتقاد دارند قیمت‌ها مجددا به اوج قیمتی خود برمی‌گردند. در حال حاضر، شاخص ترس و طمع در پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته است در این زمان بیشتر افراد فروشنده هستند و ترس حاکم بر بازار مانع از اقدام به خرید در بین سرمایه‌گذاران می‌شود. از دید منطقی دقیقا زمانی جای مناسبی برای ورود به بازار است که قیمت‌ها به شدت کاهش یافته است. در بین تحلیلگران زمانی که شاخص ترس و طمع در سطح پایینی است، زمان خرید است و برعکس زمانی که افراد بشدت خریدار هستند و قیمت‌ها به دلیل افزایش تقاضا در حال افزایش است، زمان فروش.

سناریوی ترسناک بیت‌کوین چیست؟

در زمان نگارش این گزارش قیمت بیتکوین در سطح ۳۷ هزار دلار است و حمایت مهم ۳۰ هزار دلار را پشت سر دارد. در صورت از دست دادن این حمایت، آخرین امید بازار به سطح ۲۷ هزار دلار است. در صورت ریزش به زیر این محدوده، به دلیل ضرر سنگین اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذار، اوضاع وخیمی ایجاد می‌شود که بهتر است در این شرایط، تا مشاهده نشانه‌هایی برای برگشت بازار، تنها تماشاگر بود.

اما نکته منفی، بر اساس یک قانون نانوشته زمانی که توجه اکثریت در زمان کوتاهی به بازار خاصی معطوف می‌شود، ریسک در آن بازار بشدت بالا می‌رود و این می‌تواند به دلیل تبلیغات و بالا بردن قیمت و در نهایت خالی کردن و فروختن نهنگ‌ها در اوج قیمتی باشد.

همچنین قوانین ضدبازار ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف به این بازار صدمه میزند و روند بازگشت آن را کند می‌کند.

به طور واضحی مشخص است که این بازار قرار نیست که به طور کامل از بین رود. در گذشته نیز بارها نوسانات و ریزش‌های سنگینی مانند سال ۲۰۱۸ یا زمان شروع کرونا تجربه کرده است و دوباره رونق گرفته است بنابراین با یک ریزش نمی‌توان گفت که این آخر کار است. نوسان یکی از همراهان همیشگی بازارها بوده است و برنده کسی است که برنامه و استراتژی درست دارد.

 

منبع : بورسان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه