ارسال به دیگران پرینت

سفر بلینکن به اسرائیل و مصر

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» یک منبع آگاه گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده ، به عنوان بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد آتش بس در غزه ، از اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری دیدار خواهد کرد. مقام‌های ایالات متحده ، رژیم اسرائیل و فلسطین برنامه سفر کامل بلینکن را منتشر نکرده اند. وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه از سفر بلینکن خبر داده و اعلام کرده بود که بلینکن در مورد تلاش برای بهبودی اوضاع به منطقه سفر خواهد کرد.

سفر بلینکن به اسرائیل و مصر

رسانه‌ها شنبه بعد از ظهر از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و مصر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» یک منبع آگاه گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده ، به عنوان بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد آتش بس در غزه ، از فلسطین اشغالی و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی دیدار خواهد کرد.

مقام‌های ایالات متحده ، رژیم اسرائیل و فلسطین برنامه سفر کامل بلینکن را منتشر نکرده اند. وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه از سفر بلینکن خبر داده و اعلام کرده بود که بلینکن در مورد تلاش برای بهبودی اوضاع به منطقه سفر خواهد کرد.

این منبع آمریکایی گفت ، سفر بلینکن به خاورمیانه شامل سفر به مصر نیز است که میانجی آتش بس در غزه بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بود. بلینکن چهارشنبه و ‍پنجشنبه هفته جاری عازم منطقه می‌شود.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (دیروز) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه