ارسال به دیگران پرینت

سیاستمداران بعد از پایان دوره کاری‌شان چه کاری انجام میدهند

سیاستمداران بعد از پایان دوره کاری‌شان، بسته به کشور و فضای فرهنگی که در آن قرار دارند کارهای مختلفی انجام می‌دهند؛ بعضی مشاور می‌شوند و حقوق بالایی می‌گیرند؛ عده‌ای مدیرعامل شرکت‌های بزرگ می‌شوند و برخی دیگر کتاب می‌نویسند یا کارهای خیریه می‌کنند.

سیاستمداران بعد از پایان دوره کاری‌شان چه کاری انجام میدهند

‍ سیاستمداران بعد از پایان دوره کاری‌شان، بسته به کشور و فضای فرهنگی که در آن قرار دارند کارهای مختلفی انجام می‌دهند؛ بعضی مشاور می‌شوند و حقوق بالایی می‌گیرند؛ عده‌ای مدیرعامل شرکت‌های بزرگ می‌شوند و برخی دیگر کتاب می‌نویسند یا کارهای خیریه می‌کنند.

آن-سوفی هرمنسون، شهردار پیشین گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سویٔد بوده و مدتی هم در پارلمان اروپا کار می‌کرده است؛ او حالا در خیابان‌های گوتنبرگ زباله جمع می‌کند.

این عضو حزب سوسیال دموکرات سویٔد، در ژانویه ۲۰۱۶ به مقام شهرداری گوتنبرگ انتخاب شد و تا نوامبر ۲۰۱۸ در این پست بود.

خانم هرمنسون پیش از شهردار شدن در گوتنبرگ، مدتی هم در استکهلم، پایتخت، مشاور وزیر بوده است.

او حالا هر روز صبح خودرو شخصی‌اش را در پارکینگ شرکت جمع‌آوری زباله پارک می‌کند، لباس نارنجی‌رنگ پاکبان‌ها را به‌تن می‌کند و به همراه دو سه همکار دیگرش، در خیابان‌های گوتنبرگ سطل‌های زباله‌ را از خانه‌های مردم جمع می‌کند.

خانم هرمنسون ۵۶ ساله می‌گوید زندگی خرج دارد و او برای پرداخت اجاره خانه‌اش، باید کار کند.

او حالا سیاست را کنار گذاشته، اما سیاست او را رها نمی‌کند؛ آنه - سوفی هرمنسون می‌گوید روزها در حال جمع‌آوری زباله، خیلی از شهروندان او را می‌شناسند و گاهی با او درباره مسایٔل سیاسی روز حرف می‌زنند.

او می‌گوید: حداقلش این است که کسی از دست من ناراحت نیست.

آن-سوفی هرمنسون به نشریه پالتیکو گفت: خیلی ‌وقت‌ها در پایان روز کاری، بدنم درد می‌گیرد، اما از کارم لذت می‌برم و شب‌ها راحت می‌خوابم.

 

منبع : سهندایرانمهر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه