ارسال به دیگران پرینت

وزارت امور خارجه هند :

ایرانی‌ها خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان فرزاد ب هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد:‌ طرف ایرانی خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان گازی فرزاد «ب» هستند. در حالی هندی‌ها دوباره خود را به پروژه‌های گازی ایران دعوت می‌کنند که پس از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود در این پروژه عمل نکرده و توسط ایران کنار گذاشته شدند.


ایرانی‌ها خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان فرزاد ب هستند

به گزارش مینت، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد:‌ طرف ایرانی خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان گازی فرزاد «ب» هستند.

در حالی هندی‌ها دوباره خود را به پروژه‌های گازی ایران دعوت می‌کنند که پس از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود در این پروژه عمل نکرده و توسط ایران کنار گذاشته شدند.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در این باره می‌گوید: ایرانی‌ها خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان فرزاد ب هستند.

این میدان البته در سال 2008 توسط خود هندی‌ها کشف شده بود و آنها اعلام کردند که این میدان 23 هزار میلیارد فوت مکعب ذخیره گاز دارد که 60 درصد آن قابل برداشت است.این میدان همچنین دارای ذخایر عظیم میعانات گازی هم است.

وزارت امور خارجه هند می‌گوید: ورود یک کنسرسیوم هندی به طرح توسعه میدان فرزدا ب در جریان است و آنها در این زمینه در حال تعامل با ملت ایران هستند.

البته لازم به ذکر است قرارداد توسعه این میدان اخیرا با یک شرکت داخلی امضاء شده است و معلوم نیست، هندی‌ها بر چه مبنایی دوباره در حال دعوت کردن خود به میدان گازی فرزاد ب هستند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عذرا ارسالی در

      چرا باید کسانی که ما را تنها گذاشتند و منابع ما را بلوکه کردند اعتماد کنیم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه