ارسال به دیگران پرینت

ماسک‌های "3بُعدی" پیشگیری موثرتری در برابر کرونا دارند

رییس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ماسک های سه بعدی همان ماسک های سه لایه با طراحی متفاوت هستند و کارایی لازم را در برابر کرونا دارند.

ماسک‌های "3بُعدی" پیشگیری موثرتری در برابر کرونا دارند

تورج شیرزادیان با اشاره به پوشانندگی خوب ماسک های سه بعدی گفت: در تولید این ماسک غالبا از همان پارچه ماسک های سه لایه استفاده شده، با این تفاوت که طراحی این نوع ماسک های بهتر بوده و پوشانندگی خوبی دارند.

وی افزود: با توجه به نوع پارچه به کار رفته در این نوع ماسک‌ها که از نوع همان پارچه ماسک های سه لایه است، این نوع ماسک های کارایی لازم را در برابر کرونا دارند.

شیرزادیان یادآور شد: برخی از انواع این نوع ماسک ها هستند که تعداد لایه های بیشتری در تولید آنها به کار رفته که این نوع ماسک ها در رده ماسک های N95 قرار می گیرند و قطعا پیشگیری موثرتری در برابر کرونا دارند.

رییس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در تولید برخی از این ماسک ها تا شش لایه هم استفاده شده که البته تشخیص تعداد لایه های این نوع ماسک ها کار چندان ساده ای نیست و بر روی بسته بندی های آنها قید شده است.

شیرزادیان در خصوص قیمت این نوع ماسک ها اظهار کرد: قیمت غالب این ماسک ها با توجه به سه لایه بودن، همانند ماسک های سه لایه هزار تومان مصوب شده است.

وی افزود: در خصوص سایر ماسک های سه بعدی که لایه های بیشتری دارند بسته به تعداد لایه ها قیمت آنها از 3500 تا 13 هزار و 500 تومان متفاوت است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه