ارسال به دیگران پرینت

بیت‌کوین کماکان در روند نزولی | ریزش بیشتر بیت‌کوین

پس از آنکه نهادهای نظارتی چینی به بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت مالی دستور دادند خدماتی مانند مبادله ارزهای دیجیتال، ثبت نام، تجارت و تسویه حساب رمزارزها در اختیار نداشته باشند، بیت کوین بیش از ۱۵ درصد کاهش داشت اما در ادامه معاملات بخشی از افت خود را جبران کرد.

بیت‌کوین کماکان در روند نزولی   | ریزش بیشتر بیت‌کوین

اگرچه چین حدود ۷۵٪ از کل استخراج بیت‌کوین را در اختیار دارد، اما دولت چین یکی از مخالفان سرسخت بیت‌کوین است. مقامات چینی می‌خواهند ارز دیجیتال خود به صورت یوان راه‌اندازی و در اقتصاد چین از آن استفاده کنند. در آزمایش‌های اخیر بیش از صد هزار نفر در چین یک برنامه تلفن همراه را از بانک مرکزی بارگیری کرده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد که از ارز دیجیتال چین برای خرید کالا از فروشگاه‌های استارباکس و مک‌دونالد استفاده کنند.

وضعیت بازار در ۲۴ ساعت اخیر

گروه تحلیلی حسین مرید سادات، مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی در یادداشتی در رابطه با علت ریزش بیت‌کوین نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت میلیارد دلار لیکویید در بازار اتفاق افتاد و ارزهایی مثل کاردانو، ریپل و دوج‌کوین ۵۰ درصد سقوط کردند که این موضوع تسلط بیت‌کوین را افزایش داد. همچنین ۱۰ هزار و ۵۲۵ بیت‌کوین معادل ۴۷۵ میلیون دلار در ۱ ساعت گذشته لیکویید شده است

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

بعد از این که بیت‌کوین نتوانست درطی چند هفته خود را بالای ۶۰ هزار دلار تثبیت کند چند بار توسط کف کانال صعودی حمایت شد و در نهایت کف کانال از دست داد و وارد روند نزولی شد و کماکان در روند نزولی قرار دارد.

به گفته مریدسادات: «ما بر این باور بودیم که محدوده بین ۴۰ تا  ۴۲ هزار دلار یک ناحیه حمایت استاتیک معتبر از نظر تکنیکال است و از طرفی افزایش خرید در محدوده ۴۰ هزار دلار سیگنال مثبتی برای بازار بود. بعد از ریزش بیشتر بیت‌کوین از محدوده ۳۸ هزار دلار اولین ناحیه حمایتی ۳۰ هزار دلار بود که دقیقا به همین ناحیه واکنش مثبت نشان داد و مجددا به کانال ۳۶۰۰۰ دلار برگشت.»

در شرایط کنونی دو سناریو پیش روی بیت کوین است. اول با توجه به اخبار فاندامنتال مختلف مبنی بر ورود نقدینگی بالای به صرافی‌ها پیش‌بینی می‌شود که بیت‌کوین به کانال ۴۰ دلار برگردد.

دومین سناریو این است که در صورت تداوم فشار فروش و از دست رفتن ناحیه حمایتی ۳۰ هزار دلار ناحیه حمایتی بعدی در بازار ۱۸ هزار دلار است اما فکر نمی‌کنم ریزش از محدوده ۳۰ هزار دلار محتمل باشد.

منبع : تجارت‌نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه