ارسال به دیگران پرینت

رای نمایندگان پارلمان روسیه برای خروج از پیمان «آسمان باز»

نمایندگان پارلمان روسیه در واکنش به خروج آمریکا از پیمان نظارت نظامی «آسمان باز» در سال گذشته، به خروج مسکو از این پیمان رای دادند.

رای نمایندگان پارلمان روسیه  برای خروج از پیمان «آسمان باز»

 به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو؛ نمایندگان پارلمان روسیه روز چهارشنبه به خروج مسکو از پیمان نظارت نظامی «آسمان باز» رای دادند. این اقدام روسیه در واقع واکنش به خروج آمریکا از این پیمان در سال گذشته است.

خبر رای پارلمان روسیه به خروج این کشور از پیمان آسمان ساعاتی پیش از دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا منتشر می‌شود. سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکین وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا قرار است در حاشیه نشست قطب شمال در ایسلند با یکدیگر دیدار کنند.

احتمالا ژوئن آینده نیز ولادیمیر پوتین و جو بایدن سران روسیه و آمریکا دیدار خواهند کرد.

آمریکا هفته گذشته اعلام کرد روند بازبینی خروج خود از پیمان آسمان باز را آغاز کرده است. آمریکا در دوره دونالد ترامپ از این پیمان خارج شد.

با این حال روسیه تاکید کرده که تا ابد نمی‌تواند منتظر تصمیم گیری آمریکا باشد به همین علت روند خروج از پیمان آسمان باز را آغاز کرده است. پس از رای گیری نمایندگان پارلمان روسیه، مجلس سنای روسیه باید در این باره تصمیم گیری کند و در نهایت نیز این طرح برای اجرایی شدن باید به امضای ولادیمیر پوتین برسد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه