ارسال به دیگران پرینت

واعظی:

یکی دو نفر از نامزدها، هنگام نام نویسی پروتکل ها را رعایت نکردند؛ با توجه به مصونیتی که داشتند، انتظاری جز این از آنها نمی رفت

رییس دفتر رییس جمهوری از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست تا با پرهیز از تهمت‌زدن و سیاه‌نمایی، برنامه‌ها و توانایی‌های خود را به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.

یکی دو نفر از نامزدها، هنگام نام نویسی پروتکل ها را رعایت نکردند؛ با توجه به مصونیتی که داشتند، انتظاری جز این از آنها نمی رفت

 رییس دفتر رییس جمهوری از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست تا با پرهیز از تهمت‌زدن و سیاه‌نمایی، برنامه‌ها و توانایی‌های خود را به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.

محمود واعظی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال برگزاری یک انتخابات سالم و همراه با امنیت است، گفت: این وظیفه دولت‌های گذشته هم بوده است. یک وظیفه جدید هم در این دوره اضافه شده است و آن این است که دولت از همه ابزارها برای برگزاری انتخابات در یک محیط باز، اطمینان‌بخش برای سلامتی مردم و رعایت همه پروتکل‌ها به دلیل اجتناب از شیوع کرونا بهره ببرد تا انتخاباتی هم سالم و هم همراه با امنیت و سلامت برای برگزار کنندگان و رای دهندگان برگزار شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت برگزاری یک انتخابات پرشور گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری موضوع مشارکت بیشتر مردم باید مد نظر باشد. طبیعتاً مشارکت بیشتر مردم در داخل کشور موجب انسجام و وحدت می‌شود. حتی اگر افراد رای دهنده به فرد منتخب رای نداده باشند، انتخاب شونده به دلیل میزان مشارکت بالا در انتخابات از پشتوانه بالاتری برخوردار خواهد بود. علاوه بر این مشارکت بالا، از لحاظ استحکام نظام پیام روشنی به دیگر کشورها دارد.

وی اضافه کرد: پیام مشارکت بالا به دیگر کشورها این است که مردم این نظام را دموکراسی و متعلق به خود می دانند و دولت بر این موضوعات تاکیدات فراوان دارد.

همه سلایق سیاسی در انتخابات نماینده داشته باشند

واعظی با بیان اینکه همه سلایق سیاسی باید در انتخابات نماینده داشته باشند، گفت: همه سلایق که نظام و قانون اساسی را قبول دارند و به قوانین کشور احترام می‌گذارند بهتر است در انتخابات نماینده داشته باشند تا مردم بتوانند به سلایق مختلف از حیث سیاسی و اجرایی رأی دهند و این امر باعث افزایش مشارکت مردم می‌شود.

وی افزود: در بحث نام‌نویسی و ثبت نام داوطلبان، شاهد اقبال خوبی بودیم و امیدواریم شورای نگهبان که فشرده روی موضوع کار می‌کند و احتمالا تا آخر این هفته یا شنبه هفته آینده اسامی تایید صلاحیت شده ها را علام می‌کند، افراد تایید شده مورد قبول مردم باشند و مردم خواسته‌ها و مطالبات خود را در یکی از نامزدهای تایید شده ببینند.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این موضوع که از هر طیف اصولگرا، معتدل و اصلاح طلب افرادی باشند تا مردم بتوانند از بین آنان به فرد مورد قبول خود رای بدهند، بسیار اهمیت دارد.

تهمت زدن و سیاه نمایی در انتخابات ممنوع

واعظی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات اخلاقی گفت: نامزدها بدانند در انتخابات تهمت زدن، سیاه‌نمایی و متهم کردن دولت و رقیب برای کسب رای بیشتر، درست نیست. بلکه همه باید برنامه‌ها و توانایی‌های خود را به مردم ارائه کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به نشست روز گذشته روسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا با حضور رییس‌جمهوری و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات در این نشست گفت: از همه مسئولان وزارت کشور و همه ۵۹۲ داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جز یکی دو نفری که رعایت نکردند و با توجه به مصونیتی که داشتند انتظاری جز این از آنها نمی رفت، قدردان هستیم و از آنان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آنچه که وزارت کشور اعلام کرده بود، تشکر می‌کنیم.

مراقب شیوع پیک پنجم باشیم

وی ابراز امیدواری کرد که تبلیغات در دوران انتخابات که از هفته آینده شروع می‌شود، باید با رعایت پروتکل‌ها همراه باشد.

واعظی با تاکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات و میتینگ‌های انتخاباتی در شهرها و استان‌های مختلف اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی ممکن است شاهد شیوع پیک پنجم باشیم و همه باید به این وضوع توجه داشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهوری یادآورشد: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز ما به سه شهر کوچک رسیده و در حال حاضر هیچ مرکز استان، شهر بزرگ و کلان‌شهری قرمز نیست و امیدواریم با همین روند پیش برویم تا هم فوتی‌ها و هم بستری‌ها کاهش یابد و شهرهایی که از وضعیت قرمز به نارنجی درآمده اند نزدیک انتخابات به رنگ زرد برسدو آرامش برقرار شود.

وی با اشاره به بسیج امکانات دولت برای واکسیناسیون شهروندان، افراد مسن، کسانی که بیماری زمینه های دارند و دست اندرکاران انتخابات، گفت: در این زمینه دولت همه اقدامات لازم را انجام داده است. انتظار داریم که داوطلبان و ستادهای انتخاباتی آنها هم همکاری کرده و پروتکل‌های بهداشتی که در ستاد ملی کرونا صبح یکشنبه تصویب می‌رسد را رعایت کنند.

دولت در انتخابات کاملا بی‌طرف است

واعظی در پاسخ به این سوالی درباره درباره درخواست مرخصی سه عضو هیات دولت داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، گفت: دولت در انتخابات نماینده ای ندارد. سه عضو دولت هم مانند بقیه سیاستمداران با توجه به شرایط کشور، بر اساس بررسی‌هایی که کردند تصمیم گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته تعداد بیشتری از اعضای هیات دولت در انتخابات شرکت کرده بودند، ادامه داد: این تصمیم شخصی آنان بوده و دولت کاملاً بی‌طرف است و تلاش می‌کند انتخابات سالم و بی‌طرفانه برگزار شود تا همه مردم برای حضور رقابت داشته باشند.

واعظی با تاکید بر حق الناس بودن رای مردم طبق فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: حق الناسی که رهبری فرمودند برای وزارت کشور و همه اعضای دولت حجت است که باید به آن توجه کنیم و امانت‌دار خوبی برای رای مردم باشیم.

وی درباره درخواست مرخصی این سه نامزد انتخاباتی عضو هیئت دولت، اظهار کرد: هنوز نامه‌ای از آقایان همتی و شریعتمداری دریافت نکردیم اما آقای جهانگیری مسئله مرخصی را مطرح کرد و آقای رئیس جمهور باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه