ارسال به دیگران پرینت

سرمایه گذاران ارز‌های دیجیتالی نگران نباشند

علی آشتیانی گفت: اگر توقف فعالیت کریپتولند انجام نمی شد با توجه به ماهیت تکنولوژی بلاکچین امکان حیف و میل و در اختیار قرار داشتن چند نفره کلید خصوصی آن سکوی تبادل وجود داشت و لذا توقف این فعالیت و فریز شدن دارایی های دیجیتال مردم کار اشتباهی نبود.

سرمایه گذاران ارز‌های دیجیتالی نگران نباشند

روز گذشته خبری مبنی بر بازداشت سینا استوی مدیر صرافی کریپتولند منتشر شد و این نگرانی برای سرمایه گذاران ارز‌های دیجیتالی ایجاد شد که پول آن‌ها چه خواهد شد؟ از این رو خبرنگار نبض بورس برای پاسخ به این دغدغه سرمایه گذاران مصاحبه‌ای را با عباس آشتیانی رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور داشته که در ادامه خواهد آمد.

بازداشت استوی ربطی به سکوی تبادل کریپتولند نداشت

آشتیانی  در این رابطه گفت: آقای سینا استوی در کنار فعالیت‌های مختلفی که انجام می‌دادند مثل راه اندازی توکن بدون پشتوانه بریدج BRG همزمان گرداننده سکوی تبادل دارایی دیجیتال کریپتولند هم بود. وی افزود: بازداشت روز گذشته وی، ارتباطی با سکوی تبادل نامبرده نداشت بلکه مشکل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق انتشار توکن بدون پشتوانه و بدون اعلام‌های قانونی و استفاده از روش بازاریابی شبکه‌ای برای تبلیغات و فروش بود.  

توقف فعالیت سکوی تبادل کریپتولند امری طبیعی بود

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: لذا مشکل اصلی به هیچ عنوان سکوی تبادل دارایی‌های دیجیتال و موضوع کریپتولند نیست. وی اظهار داشت: طبیعتا بعد از دستگیری وی بیم این می‌رفت که دارایی‌های دیجیتال مردم در سکوی تبادل کریپتولند در معرض خطر قرار گیرد؛ لذا توقف فعالیت سکوی تبادل کریپتولند امری طبیعی بود و مردم نگران دارایی‌های دیجیتال خود نباشند. اگر توقف فعالیت کریپتولند انجام نمی‌شد با توجه به ماهیت تکنولوژی بلاکچین امکان حیف و میل و در اختیار قرار داشتن چند نفر کلید خصوصی آن سکوی تبادل وجود داشت و لذا توقف این فعالیت و فریز شدن دارایی‌های دیجیتال مردم کار اشتباهی نبود و طبق شنیده‌ها و مذاکرات انجام شده دارایی دیجیتال مردم بعد از بررسی سوابق تراکنش‌ها و صحت تراکنش‌های سکوی کریپتولند به آن‌ها باز خواهد گشت.  

کندی بانک مرکزی در اجرای راهکارهای درست موجب ایجاد این شرایط شد

وی درباره بستن درگاه‌ها نیز گفت: مشکل اصلی که پیش خواهد آمد برای اقتصاد کشور خواهد بود و مشکل اشخاص نیست. این تصمیم گیری می‌تواند طبعات اقتصادی و اجتماعی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به خروج دارایی‌های دیجیتال مردم از سکوی‌های تبادل ایرانی و کوچ به سمت خارجی ها، رشد قارچ گونه کلاهبرداران، استفاده از درگاه‌های بانکی غیرمجاز و ... اشاره کرد. در نهایت این تصمیم می‌تواند به تضییع حقوق مردم منجر شود. آشتیانی ادامه داد: آن گونه که مشخص است این کندی بانک مرکزی و مسئولیت نپذیرفتن و استفاده از نامه قالیباف و اجرای کار به جای تنظیم گری صرفا منجر به خسران خواهد شد. ولی این امید وجود دارد که با توجه به صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جلوی قضیه گرفته شود و با راهکار‌های درست که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم بر آن‌ها تاکید بسیار شده است بتوان دغدغه‌های حاکمیت در این زمینه را هم برطرف کنیم. البته این راهکار‌ها به بانک مرکزی، سازمان بورس و ... قبلا ارائه شده بود، ولی کندی بانک مرکزی در اجرا و پیگیری موجب این شرایط شد. 

 

 

منبع : نبض بورس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه