ارسال به دیگران پرینت

خبرهای خوش برای بازنشستگان و فرهنگیان

هفته گذشته محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داد که لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اوایل این هفته به دولت می‌رود. او حالا در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی اعلام کرده است که پیش‌نویس این لایحه تنظیم شده است و به زودی در هیئت دولت به رای گذاشته خواهد شد.

خبرهای خوش برای بازنشستگان و فرهنگیان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی گفت:

همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود.

دومین گام رو به جلو سازمان برنامه و بودجه، اجرای مرحله دوم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که احکام آن صادر شده است.

به منظور اطمینان خاطر بازنشستگان محترم در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش نویس لایحه حداقل ٩٠ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است که پس از اخذ مصوبه‌ای از هیات دولت به مجلس ارائه خواهیم داد.

از افرادی که موضوع پیش‌نویس لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی را پیگیری کردند، تشکر می‌کنم. برخی دوستان تمایل داشتند سایر مسائل بازنشستگی را نیز در لایحه دائمی کردن قرار دهند که این اقدام عملی نبود و قرار شد ما سایر مسائل رفاهیِ بازنشستگان را به شکل دیگری پیگیری کنیم.

لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را با مصوبه‌ای که از دولت می‌گیریم، می‌توانیم هرچه سریع‌تر به مجلس تقدیم نماییم.

امیدواریم پاداش بازنشستگان تا قبل از پایان دولت عملی شود. امید است تا قبل از شهریور این پاداش را بدهم و از مردم خداحافظی کنم و به امور درس و دانشگاه بپردازم.

از اجرای قانون تسری سازمان زندان‌ها چه خبر؟

با اقدامات انجام شده و جلسه‌ای که با رئیس سازمان زندان‌ها داشتیم، همه‌ی منابع مالی اجرای قانون تسری به سازمان زندان‌ها ابلاغ شد و قرار شده است این قانون از فروردین ماه ۱۴۰۰به انجام برسد. یعنی در پرداختیِ اردیبهشت ماه معوقاتِ فروردین ماه نیز پرداخت می‌شود.

برخی این نگرانی را دارند که با تغییر دولت این قانون اجرا نشود اما آنچه که در قانون است با عوض شدن دولت تغییر نمی کند.

خبر خوش از رتبه‌بندی فرهنگیان

درباره رتبه‌بندی فرهنگیان نیازمند دستورالعمل هستیم که این موضوع در لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس در حال بررسی است. اعتبارات آن تامین شده و هر زمان که لایحه تکمیل شد، پرداخت‌ها صورت می گیرد.

ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا قبل از پایان کار دولت یعنی قبل از شهریورماه، این پرداختها انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این خصوص امروز گفته است: زمان اجرای این قانون هر زمان که به تصویب برسد از اول فروردین ماه 1400 محاسبه خواهد شد.️ رتبه‌بندی معلمان یکی از مطالبات مهم همه فرهنگیان است که با حکم قانون این لایحه در دولت تدوین و خارج از نوبت رسیدگی و به مجلس ارائه شد.

همسان‌سازی حقوق هیات علمی دانشگاه‌های علوم و علوم پزشکی

قرار است جلسه ای با حضور مسئولان وزارت علوم وزارت بهداشت و سازمان برنامه در خصوص همسان‌سازی حقوق هیات علمی دانشگاه‌های علوم و علوم پزشکی شکل بگیرد . اعتبارات تامین شده به محض تعیین دستور العمل، پرداخت‌ها از اول فروردین انجام می‌گیرد.

 

 

منبع : بورسان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مریم ارسالی در

      جناب آقای نوبخت
      چرا کمک هزینه مهد بانوان فرهنگی را که دیوان عدالت اداری دو سال قبل آموزش و پرورش را ملزم به پرداخت ان کرد را پرداخت نمی کنید ؟ چرا بودجه آنرا که در بودجه سال ۱۴۰۰ هم تعیین شده تخصیص نمی دهید ؟

    • مارشال ارسالی در

      نوبخت جان قبل ازپایان دولت بازنشستگان را دریاب که بعدا پشیمان نشی البته برای بازنشطستگی خودت این کارو بکن همسان سازی را ادامه بده هرچند امیدی نیست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه