ارسال به دیگران پرینت

اعلام قیمت به‌روز مسکن ملی در تهران

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به ضرایبی که از تابستان گذشته اعمال شده هم‌اکنون قیمت هر متر مسکن ملی در استان تهران به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

اعلام قیمت به‌روز مسکن ملی در تهران

 یاسر لک اظهار کرد: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در آینده نیز ممکن است تعدیلها کاهشی یا افزایشی باشد. قیمت پایه در تابستان گذشته ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان بود که با ملاک قرار دادن آن هم اکنون ۳ میلیون  و۷۰۰ هزار تومان شده است.

هنوز به رقم ۴.۹ میلیون تومان نرسیده‌ایم

وی افزود: اینکه بعضا اعلام می‌شود در حال حاضر قیمت مسکن ملی به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده احتمالا بر این اساس عنوان می‌شود که حدس می‌زنند از سه ماهه دوم سال گذشته که طبق اعلام سازمان برنامه بودجه مشخص شد تا سه ماهه دوم سال جاری شامل چهار ضریب افزایشی شود و ممکن است به نرخ ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برسد اما هم‌اکنون به این رقم نرسیده‌ایم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: فهرست بهای سال ۱۴۰۰ نسبت به فهرست بهای ۱۳۹۹ در چند بخش شامل ابنیه، تاسیسات، لوله و دیگر مصالح محاسبه می شود که ممکن است حدود ۷۹ درصد افزایش یافته باشد. قراردادهایی که سال گذشته منعقد شده بر پایه مبلغ ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان در هر متر مربع است. اما اگر امسال قرارداد منعقد شود بر اساس متری ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

لک درباره زمان اتمام واحدهای اقدام ملی مسکن گفت: انشاءالله پروژه ها ۱۸ ماه پس از زمان شروع به اتمام خواهد رسید. مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی بیفتد. عدم واریز آورده می تواند طرحها را دچار مشکل کند. اما حداقل این است که با همین تعدادی که پول ریختند کارها را ادامه می‌دهم. مثلا در یک پروژه ۲۵۰ واحدی به پیمانکار می‌گوییم ۱۰۰ واحد که متقاضیان آنها پول واریز کرده اند را بساز و ۱۵۰ واحد را فعلا دست نگه دار.

تا حد امکان با متقاضیانی که واریز وجه نداشته‌اند مدارا می‌کنیم

لک با بیان اینکه طبق دستورالعمل، اجازه حذف متقاضیان بدحساب را داریم افزود: فعلا آقای اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ دستور داده اند که با مردم مدارا کنیم و تا جایی که می شود مهلت بدهیم تا آورده اولیه را ورایز کنند. سال گذشته هم کسانی را حذف کردیم که یک سال از زمان ثبت نام آنها گذشته بود اما اقدامی برای واریز وجه انجام نداده بودند. نظر مهندس اسلامی این است که با وام بانکی پروژه‌ها را جلو ببریم و اگر واقعا مجبور شدیم اقدام به حذف افراد کنیم.

بنابراین گزارش، تا کنون ۴۶ هزار و ۹۹۸ واحد اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران شامل هشتگرد، پردیس، پرند و ایوانکی به مرحله اجرا رسیده که عمدتا به شکل مشارکتی و تفاهم‌نامه با دستگاههای دولتی پیش می‌رود. در دیگر شهرها نیز ۴۵۰۰ واحد در مرحله ساخت قرار دارد که در اسلامشهر ۸۰۰ واحد، در پاکدشت ۶۴۰ واحد، رباط کریم ۷۵۰ واحد، شهریار ۵۰۰ واحد، قرچک ۴۰۰ واحد و نصیرشهر ۱۲۰۰ واحد آغاز شده است. شهرهای آبسرد، کیلان و فیروزکوه نیز به دلیل تقاضای پایین از پروژه اقدام ملی مسکن کنار گذاشته شدند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه