ارسال به دیگران پرینت

خدمات دیجی‌پی چه هستند و به درد چه کسب‌وکارهایی می‌خورند؟

دیجی‌پی یکی از زیرمجموعه‌های گروه بزرگ دیجی‌کالاست که در حوزه فناوری مالی فعالیت می‌کنه. این شرکت خدمات نوآورانه‌ای در زمینه پرداخت آنلاین داره که هدف نهایی همه اون‌ها، آسون‌تر و سریع‌تر کردن تراکنش‌های آنلاین برای کسب‌وکارها و مشتری‌های اون‌هاست.

خدمات دیجی‌پی چه هستند و به درد چه کسب‌وکارهایی می‌خورند؟
دیجی‌پی یکی از زیرمجموعه‌های گروه بزرگ دیجی‌کالاست که در حوزه فناوری مالی فعالیت می‌کنه. این شرکت خدمات نوآورانه‌ای در زمینه پرداخت آنلاین داره که هدف نهایی همه اون‌ها، آسون‌تر و سریع‌تر کردن تراکنش‌های آنلاین برای کسب‌وکارها و مشتری‌های اون‌هاست.
دیجی‌پی با راهکارهای نوآورانه و جذابش، توجه خیلی از کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ رو به خودش جلب کرده. تو این مقاله، می‌خواهیم بعضی از این خدمات رو توضیح بدیم و بگیم به درد چه کسب‌وکارهایی می‌خورند.

۱. درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی

درگاه پرداخت هوشمند یکی از محصولات دیجی‌پی برای کسب‌وکارهایی است که کالا یا خدمات خودشون رو به‌صورت آنلاین عرضه کرده و از مشتری پول دریافت می‌کنن. الگوریتم این درگاه هوشمند طوری طراحی شده که تراکنش‌ها رو سریع‌تر و با درصد خطای خیلی کمتری انجام بده.
اما چطوری؟
الگوریتم درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی، تعداد زیادی تراکنش روی درگاه‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک مختلف رو به‌صورت لحظه‌ای پایش کرده و به هر درگاه امتیازی می‌ده. این امتیازها بر اساس عملکرد هر درگاهی تغییر کرده و تعداد تراکنش‌های ارسالی به اون رو متناسب با امتیاز دریافتی تعیین می‌کنن.
برای مثال تصور کنید فروشگاه آنلاینی دارید که بعضی لحظات روز، چندده یا چندصد تراکنش روی اون انجام می‌شه. در حالت عادی، تعدادی از این تراکنش‌ها ناموفق میشن؛ یعنی تراکنش کامل انجام نمی‌شه و مشتری باید دوباره پرداخت رو انجام بده. بعضی وقت‌ها هم که پول از حساب مشتری کم می‌شه و چه‌بسا برگشت اون پول به حسابش، تا ساعت‌ها طول می‌کشه!
حالا درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی چه می‌کنه؟
درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی از چند درگاه پرداخت معتبر و مختلف استفاده می‌کنه؛ یعنی به‌جای یک درگاه، چند درگاه خواهید داشت؛ اما اصلا لازم نیست شما یا مشتری از بین این درگاه‌ها، یکی رو انتخاب کنید. این کار رو درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی براتون انجام می‌ده.
فرض کنید به‌خاطر مشکلات موجود در شبکه، کیفیت یکی از درگاه‌ها کم می‌شه. الگوریتم دیجی‌پی به‌سرعت این مسئله رو تشخیص می‌ده و امتیازش رو تا زمان رفع مشکل کاهش می‌ده. در نتیجه این پردازش لحظه‌ای، تراکنش‌های کمتری به‌سمت درگاه مشکل‌دار هدایت می‌شه؛ و شانس پرداخت موفق کاربر افزایش پیدا می‌کنه.
اما درگاه پرداخت هوشمند به درد چه کسانی می‌خوره؟
⦁ کسب‌وکارهای آنلاین نوپا و کوچکی که قصد دارن شروع قدرتمندی داشته باشن
⦁ کسب‌وکارهای آنلاین متوسط تا بزرگی که تراکنش‌های زیادی در طول روز دارن و می‌خوان تعداد تراکنش‌های موفق به حداکثر ممکن برسه
⦁ همه فروشگاه‌های اینترنتی که کالا یا خدماتی در قالب وب‌سایت یا اپلیکیشن عرضه می‌کنن و از مشتری‌های خودشون پول می‌گیرن
درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی، درگاه واسط نیست و به‌طور مستقیم عمل می‌کنه، یعنی همه سازوکارها و پایانه فروشگاهی به‌نام متقاضی حقیقی یا حقوقی بوده و پول تراکنش‌ها مستقیم به حساب فرد طرف قرارداد با دیجی‌پی می‌ره. بنابراین برای عقد قرارداد، باید نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) و مجوزهای مربوطه رو هم داشته باشید.
برای راه‌اندازی این درگاه، به وب‌سایت رسمی دیجی‌پی برید و فرم درخواست درگاه پرداخت هوشمند رو تکمیل کنید. کارشناسان دیجی‌پی اطلاعات اولیه رو بررسی می‌کنن و برای توضیحات بیشتر درباره مدارک موردنیاز و روند راه‌اندازی درگاه هوشمند، با شما تماس می‌گیرن.
اما کسب‌وکارهایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارن چطور؟ آیا بدون نماد اعتماد هم میشه از خدمات پرداخت دیجی‌پی استفاده کرد؟ بله!

 

۲. درگاه واسط با پرداخت‌یاری دیجی‌پی
Untitled
شرکت دیجی‌پی علاوه بر درگاه پرداخت هوشمند، پرداخت‌یاری هم داره. برای خدمات پرداخت‌یاری مجوز از بانک مرکزی هم گرفته. اما پرداخت‌یاری چطوری کار می‌کنه؟
پرداخت‌یاری برای کسب‌وکارهایی است که نماد اعتماد الکترونیکی ندارن یا به هر دلیلی قصد گرفتن این مجوز رو ندارن. این کسب‌وکارها هم حق دارن که کالا و خدمات خودشون رو در سطح اینترنت عرضه کرده و تراکنش داشته باشن. اینجاست که پای پرداخت‌یاری وسط میاد!
پرداخت‌یاری یعنی اینکه شرکتی مثل دیجی‌پی، که مجوز بانک مرکزی رو داره، درگاه پرداخت واسطی در اختیار کسب‌وکارها می‌گذاره تا تراکنش‌های خودشون رو با اون انجام بدن. تو این روش، دیگه نیازی به مجوز و ای‌نماد نیست.
مبلغ تراکنش‌هایی که روی وب‌سایت یا اپلیکیشن انجام میشن به حساب شرکت دیجی‌پی یا سایر شرکت‌های پرداخت‌یاری طرف قرارداد میره و بعد شما، به‌عنوان صاحب کسب‌وکار تقاضای تسویه حساب می‌کنید. دیجی‌پی هم طبق سیکل شاپرک، تسویه رو انجام میده و پول رو به حساب شما منتقل می‌کنه.
اما فرق پرداخت‌یاری دیجی‌پی با پرداخت‌یارهای دیگه چیه؟
دیجی‌پی برای پرداخت‌یاری هم از قدرت الگوریتم درگاه پرداخت هوشمند خودش استفاده می‌کنه؛ به این صورت که موقع تراکنش روی درگاه پرداخت واسط، بهترین درگاه پرداخت از میون درگاه‌های معتبر موجود رو انتخاب کرده و تراکنش رو از اون طریق انجام می‌ده.
در این فرایند دیگه نیازی به انتخاب درگاه از طرف کاربر نیست. از اون‌جا که الگوریتم هوشمند دیجی‌پی درگاه رو انتخاب کرده، شانس موفقیت تراکنش هم خیلی زیاد می‌شه. استفاده از درگاه پرداخت واسط دیجی‌پی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌، به کسب‌وکارهای کوچک‌تر اعتبار هم می‌ده.
نکته مهم اینکه درگاه پرداخت واسط دیجی‌پی از روش‌های مختلف پرداخت مثل کارت‌های عضو شتاب، کارت‌های اعتباری و کیف پول الکترونیکی هم پشتیبانی می‌کنه. پس کاربر با هر امکانی که داشته باشه، می‌تونه تراکنش رو انجام بده و این برای هر کسب‌وکاری یه امتیاز بزرگ محسوب می‌شه.
پس درگاه واسط یا پرداخت‌یاری به درد چه کسانی می‌خوره؟
⦁ کسب‌وکارهای اینترنتی نوپا و کوچکی که فرصت یا توان گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی رو ندارن،
⦁ فروشگاه‌های اینترنتی که قبل از گرفتن ای‌نماد، باید سازوکار پرداخت رو راه انداخته و امکان تراکنش رو فعال کنن.
همه افراد حقیقی و حقوقی که فروشگاه اینترنتی دارن، می‌تونن به وب‌سایت دیجی‌پی مراجعه کرده و فرم درخواست خدمات پرداخت‌یاری رو تکمیل کنن. کارشناسان‌ دیجی‌پی درخواست‌ها رو بررسی کرده و برای ادامه روند کار با شما تماس می‌گیرن.
دیجی‌پی با درگاه پرداخت هوشمند، و خدمت پرداخت‌یاری، سعی داره نیاز همه فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای آنلاین رو در هر سطح و موقعیتی که هستن برطرف کنه. شما با استفاده از خدمات پرداخت دیجی‌پی، علاوه‌بر افزایش سرعت تراکنش‌ها، و بالا بردن درصد موفقیت انجام اون‌ها، به کسب‌وکارتون اعتبار بیشتری هم خواهید داد.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه