ارسال به دیگران پرینت

در بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون و به دور از نگاه های جناحی عمل شده است

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز تاکید کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات براساس قانون و بدور از نگاه های جناحی در بررسی صلاحیت ها عمل کرده است.

در بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون و به دور از نگاه های جناحی عمل شده است

علی حدادی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز با صدور پیامی تاکید کرد که هیات عالی نظارت بر انتخابات براساس قانون و به دور از نگاه های جناحی در بررسی صلاحیت ها عمل کرده و اقدام هیات عالی نظارت بر انتخابات استان در جهت احقاق حق و نظر به تائید یا رد افراد، در چارچوب مقررات و منطبق با پاسخ استعلام مراجع ذی صلاح و با اختیارات محوله قانونی بوده است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«خدا از آسمان آبی نازل کرد که در هر درّه و رودی به اندازه گنجایش و وسعتش [سیلابی] جاری شد، سپس سیلاب، کفی پُف کرده را به روی خود حمل کرد، و نیز از فلزاتی که برای به دست آوردن زینت و زیور یا کالا و متاع، آتش بر آن می افروزند، کفی پُف کرده مانند سیلاب بر می آید؛ این گونه خدا حق و باطل را [به امور محسوس] مَثَل می زند. اما آن کفِ [روی سیل و روی فلز گداخته در حالی که کناری رفته] به حالتی متلاشی شده از میان می رود، و اما آنچه [چون آب و فلز خالص] به مردم سود می رساند، در زمین می ماند. خدا مَثَل ها را این گونه بیان می کند [تا مردم در همه امور حق را از باطل بشناسند.] (سوره رعد آیه 17)»

در پی انتشار مطلبی از سوی اعضای هیات نظارت شهرستان چهارباغ، که متاسفانه در شرایط حساس کشور و در زمانی که وحدت و انسجام امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و پرهیز از اختلاف و تفرقه برهمگان فرض است، صرف نظر از غیرواقعی و نادرست بودن ادعاهای مطرح شده، ذکر نکاتی جهت رفع شبهات، ضروری می باشد.

در گام اول باید گفت روال کار در بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به این صورت است که قانون گذار، دستگاه های نظارتی و امنیتی را جهت بررسی اولیه سوابق کاندیداها مکلف کرده است. پس از این مرحله و بعد از جمع آوری اطلاعات در خصوص کاندیداها، دستگاه نظارتی و امنیتی نتیجه بررسی خود را به هیات نظارت شهرستان جهت بررسی و اعلام نظر اولیه ارسال و پس از آن هیات نظارت شهرستان موظف به ارائه ادله و اسناد متقن در خصوص وضعیت تائید یا رد صلاحیت نامزدها جهت ارائه به هیات عالی نظارت استان است.

لذا تصور اینکه نظر هیئت نظارت شهرستان قطعی، نهایی و لازم الاجرا برای هیات عالی نظارت استان باشد، یقینا تصوری نادرست، اشتباه و غیر قانونی است.

مطلب بعدی آن است که نمی توان برخلاف ضوابط و موازین اعلامی، صرفاً با اتکا به تحقیقات محلی و شنیده‌ها که مشخص نیست چگونه بدست آمده و بدون مدارک کافی و استعلام از مراجع ذیصلاح به حیثیت و آبروی داوطلبان آسیب وارد کرد و موجب تضیبع حقوق شهروندی و ظلم به افراد شد.

علنی کردن آن اقدام تفرقه افکن و بدون رعایت ملاحظات اداری و با نامه پراکنی های متعدد و انتشار غیر قانونی در فضای مجازی باعث خشنودی بدخواهان نظام گردیده که پخش در شبکه های معاند مبین موضوع فوق الاشاره می باشد. و موجبات دلسردی مردم را از انتخابات را فراهم می‌کند. در شرایطی که نیاز کشور و دستور حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر برگزاری انتخابات پرشور است.

اقدام هیات عالی نظارت بر انتخابات استان در جهت احقاق حق و نظر به تائید یا رد افراد، در چارچوب مقررات و منطبق با پاسخ استعلام مراجع ذی صلاح و با اختیارات محوله قانونی بوده و تصور عده ای که تشخیص خود را غیرقابل تغییر دانسته و اصلاح آن را کاری عبث و بیهوده پنداشته اند و در یک اقدام خارج از عرف جملگی از ادامه مسیر منصرف گشته و اذهان عمومی را به ناحق مشوش کرده اند، خلاف واقع است و باید گفت این اقدامات هیأت نظارت شهرستان چهارباغ با اصل بی طرفی و پرهیز از هرگونه انگیزه های جناحی در تعارض است.

لازم به ذکر است نظارت های انجام شده استان با رعایت موازین شرعی، قانونی و به دور از هرگونه خصومت های شخصی بوده و یقینا، اختیارات هیات نظارت شهرستان نافی اختیارات استان نخواهد بود و کلیه نظارت ها مطابق با مرّ قانون، کیفی است و ممکن است از سوی هیات مرکزی نظارت تجدید نظر شود.

مردم همیشه در صحنه استان البرز و علی الخصوص مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یقین داشته باشند بنده با سوگندی که یاد نموده ام درخدمت گذاری به مردم لحظه ای درنگ ننموده و بر پیمانی که با آنان بسته ام متعهد بوده و درانجام وظایف و خدمت گزاری از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

ومن الله التوفیق»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه