ارسال به دیگران پرینت

دوره استفاده از دلار به پایان رسید؟

براساس گزارش صندوق بین المللی پول،استفاده از دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارزی روند کاهشی به خود گرفته وبانک های مرکزی در سراسر جهان سهم ذخایر دلار آمریکا را کاهش داده اند.

 دوره استفاده از دلار به پایان رسید؟

قیمت طلا در روز سه شنبه کمی افت پیدا کرد. با پایین آمدن قیمت، فرصت برای افرادی که به دنبال خرید در کف بودند فراهم شد. فلزات سودآوری معمول معاملات آتی کوتاه مدت را بدست آوردند ، زیرا سودهای اخیر بازارها را به اوج چند هفته ای سوق داد. معاملات آتی طلا در ژوئن(تیر) با 2.50 دلار کاهش به 1835.20 دلار رسید و نقره در ژوئیه ( فروردین) با 0.143 دلار افزایش با 27.635 دلار در هر اونس معامله شدند.

خبر بد برای دلار آمریکا/ اثر دوج برای اتریوم

شاخص های سهام آمریکا در بخش فناوری به طور کامل پایین آمدند. برخی از آنها تاکنون فقط فشار معمول سودآوری را در شاخص هایی مشاهده کرده اند که روند صعودی داشته اند. برخی از تحلیلگران بازار ، نگرانی در مورد تورم مشکل ساز را دلیل اصلی عقبگرد در بازارهای سهام در این هفته می دانند. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده صبح چهارشنبه منتشر می شود و از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد. پیش بینی ها حاکی از آن است که CPI آوریل (اردیبهشت) 0.2 درصد نسبت به ماه مارس (فروردین) و 3.6 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته باشد.

پایان دلار نزدیک است؟

دلار که اوایل روز سه شنبه به دلیل نگرانی از افزایش فشارهای قیمت که پیش بینی می شود ارزش آن را کاهش پیدا کند ، به پایین ترین سطح 10 هفته ای سقوط کرد.

شاخص دلار که ارزش دلار در برابر 6 ارز عمده را اندازه گیری می کند ، پس از رسیدن به پایین ترین سطح 89.979 ، با 0.19 درصد کاهش به 90.063 رسید.

براساس صندوق بین المللی پول (IMF) ، دستیابی به دلار آمریکا روند کاهشی به خود گرفته به طوری که ارز ذخیره جهانی در حال کاهش است ، همچنین بانک های مرکزی در سراسر جهان سهم ذخایر دلار آمریکا را کاهش می دهند.

صندوق بین المللی پول با استناد نظرسنجی ترکیب ارز رسمی ذخایر ارزی (COFER) خود گفت: سهم ذخایر دلار آمریکا در اختیار بانک های مرکزی در سه ماهه چهارم 2020 به 59 درصد کاهش یافت - کمترین میزان در 25 سال گذشته رسید.

اطلاعات صندوق بین المللی پول نشان داد که سهم دارایی های دلار آمریکا در اختیار ذخایر بانک مرکزی از زمان معرفی یورو در سال 1999 ، 12 درصد کاهش یافته است. سهم یورو حدود 20 درصد بوده است. در همان زمان ، دلار استرالیا ، دلار کانادا و رنمینبی چین در سه ماهه چهارم به 9 درصد افزایش یافت.

صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد ، اگر این روند ادامه پیدا کند ، دور شدن از دلار آمریکا می تواند بر بازارهای گسترده ارز و اوراق قرضه تأثیر بگذارد.

اثر ارزهای دیجیتالی

« اثر دوج» ها اتریوم را به روند افزایشی رسانده است.طبق داده های صرافی های بزرگ ، متوسط هزینه معامله اتریوم اکنون 64 دلار است که بخشی از آن تقاضای رمز اتریوم شیبا هستند. دو هفته گذشته برای اتر (ETH) هفته حیرت انگیزی بوده است ، زیرا ارز رمزنگاری شده بیش از 80 درصد افزایش یافته و به بالاترین قیمت 4200 دلار رسیده است. حتی پس از اصلاح 7 درصدی ، سود انباشته شده در سال 2021 از 300 درصد فراتر رفته و اتر در حال حاضر دارای سرمایه بازار است که بیش از 450 میلیارد دلار است.

خبر بد برای دلار آمریکا/ اثر دوج برای اتریوم

در مواجهه با چنین عملکرد، نه حق بیمه قراردادهای آتی و نه شاخص ترس و طمع گزینه ها خوش بینی شدید در بازار را نشان نمی دهند. این داده ها به احتمال زیاد برخی از تحلیلگران را به این سوال سوق می دهد که آیا معامله گران اعتماد خود را نسبت به چشم انداز آینده اتر از دست می دهند؟

خبر بد برای دلار آمریکا/ اثر دوج برای اتریوم

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه