ارسال به دیگران پرینت

بیش از ۹ میلیون جوان در سن ازدواج و مجرد هستند

یک جمعیت شناس گفت: ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جوان در سن ازدواج و مجرد در ایران وجود دارد و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور هم تا ۵۰ سالگی ازدواج نکردند و مجرد قطعی محسوب می شوند.

بیش از ۹ میلیون جوان در سن ازدواج و مجرد هستند

علی اکبر معصوم روز سه شنبه در نشست خبری روز ملی جمعیت که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمارهای سال ۹۹ در حال حاضر جمعیت کشور بیش از ۸۴ میلیون نفر است و در کل ۲۶ میلیون خانواده با تعداد افراد ۳.۱ نفر در کشور زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵ درصد ولادت های کشور از مادران بالای ۳۰ سال است؛ به علاوه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در سن ازدواج و مجرد در کشور داریم و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور تا ۵۰ سالگی ازدواج نکرده و مجرد قطعی محسوب می شوند.

این کارشناس جمعیت شناسی تاکید کرد: این تأخیر در ازدواج و بالا رفتن سن فرزند آوری منجر به محدود شدن باروری و کاهش جمعیت شده است.

معصوم در ادامه به آمار زنان در سن باروری اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۸ رشد  آمار زنان در این سن متوقف می شود و سپس با کاهش آمار زنان بارور مواجه می شویم.

آمار جمعیت جوانان کشور

این کارشناس جمعیت درباره آمار جوانان کشور خاطرنشان کرد: جمعیت جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال کشور در سال ۹۰ برابر ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، سال ۹۵ برابر با ۲۰ میلیون و ۵۱ هزار نفر و سال ۹۹ برابر با ۱۷ میلیون و ۸۱۷ نفر بود که این امر حاکی از کاهش شدید جمعیت جوان کشور است.

معصوم در خصوص آمار جمعیت سالمندان اعلام کرد که شمار سالمندان بالای ۶۰ سال در سال ۹۵، هفت میلیون و ۴۱۴ هزار نفر و در سال ۹۹ هشت میلیون و ۵۴۲ هزار نفر بود.

وی به آمار موالید کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷، یک میلیون و ۳۶۷ هزار موالید داشتیم که این رقم در سال ۹۸ با کاهش روبرو شد و به رقم یک میلیون و ۱۹۷ هزار نفر رسید.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه