ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور: برخی در داخل کشور، دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

عبدالرضا رحمانی فضلی تاکید کرد: قطعا وزارت کشور مصوبه اخیر شورای نگهبان را که ثبت‌نام‌های داوطلبان ریاست جمهوری را ساماندهی می‌کند، اجرا خواهد کرد.


وزیر کشور:  برخی در داخل کشور، دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

عبدالرضا رحمانی فضلی تاکید کرد: قطعا وزارت کشور مصوبه اخیر شورای نگهبان را که ثبت‌نام‌های داوطلبان ریاست جمهوری را ساماندهی می‌کند، اجرا خواهد کرد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز دوشنبه (20 اردبیهشت 1400) با حضور در شورای نگهبان تصریح کرد: طبق بررسی‌های ما، تمام مخالفین و معاندین نظام و حتی برخی در داخل کشور، بالاتفاق دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند اما ان شا الله انتخاباتی پرشور و با حضور و مشارکت مردمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های متعدد در وزارتخانه تحت مدیریتش برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور، گفت: در حوزه امنیت، 4 ماه است که جلسات کمیته امنیتی به صورت مرتب در حال برگزاری است و در جلسه دیروز هم که با حضور بنده این جلسه برگزار شد، اطلس امنیتی برای تمام شهرها ارائه شد و الحمدلله تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

وی افزود: تمام ملزمات و لوازم لازم برای اجرای انتخابات فراهم شده و وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات است اما در حوزه‌های تبلیغاتی خلاءهایی وجود دارد و برخی افرادی که خود را داوطلب انتخابات معرفی کرده‌اند، بعضاً سخنانی مطرح می‌کنند که ممکن است مشکل ساز شود که ما از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیر این مسئله هستیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه اخیر شورای نگهبان درباره ساماندهی ثبت نام‌ها، تاکید کرد: ما در وزارت کشور برای همکاری با شورای نگهبان، مدارکی که شورای نگهبان اعلام کرده را از داوطلبان دریافت خواهیم کرد، البته صدا و سیما و رسانه‌ها باید کمک کنند که موارد این مدارک به داوطلبان منتقل شود تا داوطلبان این مدارک را همراه خود داشته باشند البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم در حال بررسی موضوع است ولی قطعا ما با شورای نگهبان همکاری خواهیم کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در انتخابات به شورای نگهبان و وزارت کشور در روند اجرا و نظارت کمک می‌کنند، خاطر نشان کرد: تاکید ما بر اجرای قانون و برگزاری انتخاباتی سالم است و ما هیچ مشکلی با ناظران استانی شورای نگهبان نداریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت کشور مصوبه شورای نگهبان را که ثبت نام‌ها را ساماندهی می‌کند، اجرا خواهد کرد، گفت: انتخابات از نظر من یک جشن سیاسی بزرگ است و ان شاالله قدرت را از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگری تحت یک امنیت خوب و انتخابات پرشور منتقل خواهیم کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه