ارسال به دیگران پرینت

واکنش سخنگوی وزارت خارجه پس از تعدی به کنسولگری ایران در عراق

سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه ایران گفت: دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق در تهران تسلیم کرد و این موضوع ادامه هم خواهد داشت. انتظار ما از عراق این است که به وظایف خود عمل کند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه پس از تعدی به کنسولگری ایران در عراق

سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه ایران گفت: دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق در تهران تسلیم کرد و این موضوع ادامه هم خواهد داشت. انتظار ما از عراق این است که به وظایف خود عمل کند.

 سعید خطیب زاده ضمن تبریک فرا رسیدن عیدسعید فطر، درباره تعدی به سرکنسولگری ایران در عراق، اظهار کرد: شب گذشته عده ای تعرضی را به سرکنسولگری ما در کربلا داشتند که از همان ابتدا با مراجع ذی ربط در عراق ارتباط گرفته شد و پلییس های امنیتی هم با معترضین برخورد کردند. ایران شدیداً حمله به اماکن دیپلماتیک خود در عراق را محکوم می کند و از دولت عراق می خواهیم به وظایف خود در صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران براساس کنوانسیون وین ۱۹۶۱ با کمال دقت عمل کند.

وی ادامه داد: وزارت خارجه ایران دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق در تهران تسلیم کرد و این موضوع ادامه هم خواهد داشت. انتظار ما از عراق این است که به وظایف خود عمل کند.

راستی‌آزمایی‌ها درباره گزارش ها از عوامل ترور شهید سردار سلیمانی انجام می‌شود

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش منتشر شده از سوی یاهونیوز ابراز کرد: مسیر پیگیری‌های پرونده ترور شهید سلیمانی در قوه قضاییه، مجامع بین‌المللی و گفت‌وگوهای دوجانبه سیاسی، حقوقی و امنیتی با دولت عراق پیگیری می‌شود. بسیاری از گزارش‌ها از ما پوشیده نیست و راستی‌آزمایی‌ها درباره آنها انجام می‌شود.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در هر کشوری که باشند و در این ترور مشارکت داشته باشند، قطعا مسوولیت کیفری، قضایی و جزایی دارند و در مسیر خود با آنها برخوردهای لازم را از طریق مجاری ذیربط دنبال می‌کنیم.

گفت وگوی ایران و عربستان دو جانبه و منطقه ای است

وی درباره دیدار نمایندگان ایران و عربستان در بغداد و احتمال تظاهر عربستان به بهبود روابط، گفت: هدف گفت وگوها دو جانبه و منطقه ای بوده است البته ما همواره از این گفت وگو ها در هر سطح و شکلی استقبال کردیم. در روابط بین الملل بیش از اینکه به نیت خوانی بپردازیم به ارزیابی عملکردها و اقدامات می پردازیم قطعاً تنش زدایی و روابط میان دو کشور بزرگ اسلامی در منطقه خلیج فارس به نفع دو ملت و منطقه است. ما به عنوان کشور مسئول فکر می کنیم که باید همواره از رفع کدورت ها استقبال کنیم. امیدواریم که بتوانیم با تغییر فضایی که می بینیم به یک مفاهمه معنا داری برای تحولات منطقه برسیم.

 

در  حال تکمیل…

 

منبع : شفقنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه