ارسال به دیگران پرینت

از «نیروی حال» تا «کار عمیق»؛ موفقیتِ انگیزشی‌ها در بازار کتاب

رموز موفقیت و شادکامی و غلبه بر ترس‌ها و رسیدن به آرامش همیشه خریدار دارد.

از «نیروی حال» تا «کار عمیق»؛ موفقیتِ انگیزشی‌ها در بازار کتاب

 

رموز موفقیت و شادکامی و غلبه بر ترس‌ها و رسیدن به آرامش همیشه خریدار دارد. کم نیستند کسانی که گنج شادکامی و آرامش را جستجو می‌کنند و دنبال نقشۀ راهی برای دستیابی به این گنج می‌گردند. کتاب‌های انگیزشی برای این افراد نوشته می‌شوند. آنچه می‌خوانید معرفی بعضی کتاب‌ها در این عرصه است که در بازار کتاب فروش خوبی دارند. برای خرید کتاب با تخفیف می‌توانید همین امروز از بنوبوک اقدام کنید.

کتاب «نیروی حال»، اثر اکهارت تول

کتاب «نیروی حال»، اثر اکهارت تول، از جمله کتاب‌های انگیزشی محبوب و پرفروش است. این کتاب، که تا کنون به چاپ‌های متعدد رسیده است، از گنجی سخن می‌گوید که به اعتقاد اکهارت تول در درون انسان نهفته است و آدم‌ها بیهوده به جستجوی آن گرد جهان می‌گردند. اکهارت تول در کتاب «نیروی حال» راز در لحظه زندگی کردن را با مخاطبان خود و آنان که در پی آرامش‌اند در میان می‌گذارد. «نیروی حال» به ما می‌گوید که منبع دست‌یابی به آرامش و رضایت در زندگی در درون خود ماست و در نیرویی معنوی که در وجود خودمان نهفته است. تول در «نیروی حال» معتقد است باید برای دست‌یابی به آرامش و خوشبختی گذشته و آینده را به کناری نهاد در زمان حال زندگی کرد و غم دیروز و فردا را نخورد. «نیروی حال» کتابی است با رویکردی عرفانی که سعی دارد به ما بیاموزد حال را دریابیم و با کشف نیرویی معنوی در درون خود که احساس یگانگی ما با هستی را بیدار می‌کند، به آرامش واقعی دست یابیم. 

ترجمۀ مسیحا برزگر از کتاب «نیروی حال» در نشر ذهن‌آویز منتشر شده است. 

ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم

کتاب «کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم»، اثر تینا سیلیگ

کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم، با عنوان فرعی «دوره‌ای فشرده برای یافتن جای خود در دنیا»، از دیگر کتاب‌های انگیزشی محبوب و پرفروش است. تینا سیلیگ این کتاب را برای جوانانی نوشته است که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌خواهند وارد بازار کار شوند و شغلی دست‌وپا کنند. اما چه بسا راهکارهایی که سیلیگ در کتاب «کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم» برای حل مشکلات ارائه می‌دهد و آنچه در باب نحوه مواجهه با مشکلات و غلبه بر آن‌ها می‌گوید برای مخاطبانی از سنین مختلف کاربرد داشته باشد. تینا سیلیگ در این کتاب بر پرورش خلاقیت و شکستن قراردادها و قوانین دست‌وپاگیر تأکید می‌کند. او در «کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم» سعی دارد به مخاطبانش یاد بدهد که از شکست نهراسند و از آن درس بگیرند و به مشکلات زندگی به چشم فرصت نگاه کنند. سیلیگ در این کتاب معتقد است که برای حل مشکلات و دست‌یابی به موفقیت در زندگی و کسب‌وکار باید خطر کرد و همچنین جهان را جور دیگر و با عینکی تازه دید، نه صرفاً از دید متعارف و عادت‌شده.

ترجمۀ مینا صفری از کتاب «کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم» در نشر میلکان منتشر شده است.

کتاب «کار عمیق»، اثر کال نیوپورت

کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت، از دیگر کتاب‌های آموزش رموز موفقیت است که با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو بوده. عنوان فرعی این کتاب «قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته» است. چنانکه از همین عنوان فرعی برمی‌آید، کال نیوپورت در کتاب «کار عمیق»، قصد دارد راه و رسم تمرکز بر کار را در عصر سلطۀ فضای مجازی به مخاطبانش بیاموزد. کتاب «کار عمیق» این اعتقاد را مطرح می‌کند که کار سطحی و نیز پُرکاری لزوماً ما را به موفقیت در کاری که انجام می‌دهیم نمی‌رساند و نتایج مطلوبی به بار نمی‌آورد. کال نیوپورت معتقد است کارِ کیفی و مثمرِ ثمر کاری است که با تمرکز و دقت انجام شود. اما در دوره‌ای که فضای مجازی زندگی انسان‌ها را تسخیر کرده است به دست آوردن این تمرکز دشوار است، چون فضای مجازی حواس آدمی را پرت و تمرکز را سخت می‌کند. نیوپورت در «کار عمیق» سعی دارد، ضمن معرفی و توضیح کار عمیق و مزایای آن، به ما بیاموزد که چگونه در این آشفته‌بازاری که در آن زندگی می‌کنیم بتوانیم حواس‌مان را بر کاری که انجام می‌دهیم متمرکز کنیم تا از کارمان نتیجه‌ای مطلوب بگیریم. 

ترجمۀ ناهید ملکی از کتاب «کار عمیق» در نشر نوین منتشر شده است.   

کتاب «مثبت فکر نکنید»، اثر گابریله اوتینگن

کتاب «مثبت فکر نکنید»، اثر گابریله اوتینگن، کتاب دیگری در زمینۀ موفقیت و کامیابی در زندگی است که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان کتاب‌های انگیزشی روبه‌رو بوده است. گابریله اوتینگن در کتاب «مثبت فکر نکنید»، چنانکه در عنوان فرعی کتاب اشاره شده، «بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش» را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. اوتینگن در این کتاب رویکردی متفاوت با رویکردهای رایج را در زمینۀ مثبت‌اندیشی مطرح می‌کند. «مثبت فکر نکنید» شرح روشی از مثبت‌اندیشی است که به جای اعتماد صِرف به رؤیاپردازی‌های خوشبینانه در باب اهداف، بر واقع‌بینی متکی است. اوتینگن در این کتاب به ما می‌گوید که برای دست‌یابی به موفقیت به جای خوشبینیِ صِرف از روشی که او «مقابلۀ ذهنی» می‌نامد استفاده کنیم. مقابلۀ ذهنی یعنی در کنار خوشبینی، موانعی را هم که بر سر راه دست‌یابی ما به هدف‌مان وجود دارد ببینیم و بشناسیم و با مشکل خود واقع‌بینانه روبه‌رو شویم، نه اینکه با رؤیابافی و خیالپردازی موانع را ندید بگیریم. اوتینگن در کتاب «مثبت فکر نکنید» روندی چهارمرحله‌ای را به نام «ووپ» معرفی کرده است که اساس آن بر مقابلۀ ذهنی است. این روند به اعتقاد اوتینگن انسان‌ها را در رسیدن به آرزوهایشان و دست‌یابی به عملکرد بهتر در عرصه‌های مختلف زندگی یاری می‌کند.  

کتاب «مثبت فکر نکنید» با ترجمۀ حسین رحمانی در انتشارات ترجمان منتشر شده است. 

کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار»، اثر دکتر برایان ال. وایس

کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار»، اثر دکتر برایان ال. وایس، از کتاب‌های پرفروش در زمینۀ فراروانشناسی است که با هدف ارائۀ نگاهی معنوی به مرگ و زندگی و ایجاد تغییر در زندگی بر اساس این نگاه معنوی نوشته شده است. دکتر وایس در کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار»، با روایت تجربه‌اش از مراحل درمان بیماری به نام کاترین، از زندگی قبل و بعد از مرگ سخن می‌گوید. «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» کتابی است که می‌کوشد هراس از مرگ را در انسان از بین ببرد و به انسان‌ها نشان دهد که مرگ پایان زندگی نیست، بلکه شروع یک زندگی دیگر است.  

کتاب «استادان بسیار، زندگی‌های بسیار» با ترجمۀ زهره زاهدی در انتشارات صبح صادق منتشر شده است. 

کتاب «برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد»، اثر وین دایر

از دیگر کتاب‌های پرفروش انگیزشی یکی هم کتاب «برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد»، اثر وین دایر است. وین دایر برای مخاطبان آثار انگیزشی نامی آشنا و شناخته شده است. او در کتاب «برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد»  با مخاطبان خود از نیرویی معنوی سخن می‌گوید که به کمک آن می‌توان بر هر مشکلی فائق آمد. به اعتقاد وین دایر این نیروی معنوی با توسل به خداوند به کار می‌افتد و اگر انسان وقتی به مشکل دچار می‌شود به آن بی‌اعتنایی کند و در عوض حواس خود را معطوف به خداوند کند آن مشکل به یاری نیروی معنوی‌ای که در وجودش به کار افتاده است برطرف می‌شود. وین دایر در کتاب «برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد» با رویکردی عرفانی از اهمیت توکل به خداوند و نقش نیروی الهی در حل مشکلات سخن می‌گوید.

ترجمۀ وجیهه آیت‌اللهی از کتاب «برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد» در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه