ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور:

ممنوعیت کلیه سفرها در تعطیلات عید فطر صادر شد

ردرحالی‌که وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دیروز در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی و وزیر راه و شهرسازی، لغو تمامی سفرها در سراسر کشور طی تعطیلات عید فطر را ابلاغ کرد، پلیس راهور ناجا می‌گوید: این نهاد از ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر اطلاعی ندارد.

ممنوعیت کلیه سفرها در تعطیلات عید فطر صادر شد

 عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره تمهیدات و اقدامات ناجا درمورد ابلاغیه‌ای که از سوی فرمانده عملیاتی مبارزه با کرونا درخصوص ممنوعیت کلیه سفرها در تعطیلات عید فطر صادر شده، گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌های گوناگون در رابطه با این ابلاغیه از ما پی در پی پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند. درحالی که ما هنوز از محتوای این ابلاغیه اطلاعی نداریم. باید اجازه داده شود ما ابتدا این ابلاغیه را بررسی کنیم تا بعد بتوانیم به یک جمع‌بندی روشن در این خصوص برسیم.

وی در واکنش به اینکه در بحث اجرای طرح ممنوعیت سفرها کدام نهادها می‌توانند بیشترین هماهنگی و مساعدت را با ناجا داشته باشند، اظهار داشت: بعد از اینکه برای ما روشن شد این ابلاغیه دربردارنده چه مطالبی است، خواهیم توانست ارزیابی کنیم که مثلا در بخش حمل و نقل، اطلاع رسانی، امداد و نجات و مواردی از این دست کدام نهادها می‌توانند به ناجا برای اجرای مطلوب این ابلاغیه کمک کنند. در این رابطه البته سازمان‌ها و نهادهای گوناگونی از قبیل خبرگزاری ها، شرکت هواپیمایی، سازمان صدا و سیما و نهادهای دیگر می‌توانند به ما کمک کنند. اما اینکه نوع هماهنگی‌ها و مساعدت‌ها باید به چه کیفیتی باشد بعد از اطلاع از مفاد این ابلاغیه مشخص خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در ادامه در پاسخ به اینکه لغو محدودیت‌های ترافیکی در شب‌های قدر چه اثری روی حجم تردد خودروها داشت، گفت: این مساله اثر چندانی روی ترافیک شبانگاهی نداشت. تنها اثری که می‌توان برای لغو محدودیت‌های ترافیکی در شب‌های قدر شناسایی کرد، این بود که مردم روزه دار با سهولت بیشتری توانستند به مراسم شب‌های قدر برسند. چون لغو این محدودیت‌ها مربوط به شب‌ها می‌شد ما در زمینه ترافیک مشکلی نداشتیم و این لغو محدودیت‌ها باعث افزایش حجم ترافیک نشد.

این مقام مسئول گفت: در کل ما در بحث ترافیک شبانگاهی مشکلی نداریم. طبق آن تصمیمی که گرفته شد منع تردد شبانه برداشته شد تا مردم برای شرکت در مراسم مربوط به این ایام مشکل یا محدودیتی نداشته باشند. در آن شب‌ها هر تعداد از مردم هم که قصد شرکت در مراسمات مربوط به لیالی قدر را داشتند باز ما به لحاظ ترافیکی مشکلی نداشتیم.

گفتنی است وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا روز گذشته با ابلاغ رسمیِ ممنوع بودن تمامی سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی، خواستار اتخاذ همه تمهیدات لازم برای تحقق ممنوعیت سفرها شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دیروز در نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی، ممنوعیت تمامی سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ را رسما ابلاغ کرد.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه