ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهوری چین عنوان کرد

المپیک ۲۰۲۲ پکن به موقع برگزار می شود

"شی جین پینگ" رییس جمهوری چین اعلام کرد که کشورش از برگزاری موفقیت آمیز المپیک ۲۰۲۲ پکن اطمینان دارد و این بازی ها به موقع برگزار می شود.

المپیک ۲۰۲۲ پکن به موقع برگزار می شود

ایرنا | "سی جی تی ان" روز شنبه گزارش کرد: شی در گفت و گوی تلفنی با "توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک ضمن تبریک به وی به مناسبت انتخاب مجددش به عنوان رئیس این کمیته گفت: همه گیری کرونا تأثیرات زیادی در رویدادهای ورزشی مانند بازی های المپیک گذاشته است اما چین مایل است به همکاری خود با کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری المپیک توکیو ادامه دهد.

او اعلام کرد چین مایل است همکاریش را با کمیته تامین واکسن به منظور محافظت از سلامتی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک تقویت کند.

شی با اشاره به این که تدارکات پکن برای میزبانی المپیک  و پارالمپیک زمستانی طبق برنامه تعیین شده پیش می رود گفت: در نیمه دوم سال جاری مسابقات آزمایشی به منظور تضمین برگزاری موفق این بازی ها، انجام خواهد شد.

رییس جمهوری چین المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن را رویداد ورزشی همه کشورهای جهان خواند و گفت: چین نسبت به برگزاری موفق این رویدادهای ورزشی اطمینان کامل دارد.

وی همچنین گفت: چین آماده است تا با کمیته بین المللی المپیک هماهنگ شود و از برگزاری المپیک توکیو حمایت کند.

توماس باخ نیز در این گفت و گو دستاوردهای چین را در زمینه های مختلف به شی تبریک گفت.

وی  تاکید کرد چین در مقابله با کرونا پیش از هر کشور دیگری به موفقیت دست یافته است و زمینه رشد اقتصادی در این کشور را فراهم کرده است .

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به همکاری خوب خود با چین گفت: کمیته به این همکاری اهمیت زیادی می دهد و مایل است همکاری با پکن در زمینه واکسن کرونا را تقویت کند.

وی ضمن مخالفت با سیاسی کردن بازیهای المپیک گفت: کمیته در باره میزبانی المپیک زمستانی قاطعانه از پکن پشتیبانی می کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه