ارسال به دیگران پرینت

آیا ایلان ماسک همچنان حمایت می‌کند؟

اظهارنظر جدید ایلان ماسک درباره دوج کوین

ایلان ماسک درحالی‌که سعی می‌کند غوغای دوج کوین را آرام کند، می‌گوید سرنوشت این رمزارز در دست «خدایان» است.

اظهارنظر جدید ایلان ماسک درباره دوج کوین

تنها ساعاتی قبل از حضور ایلان ماسک در برنامه‌ی Saturday Night Live، به نظر می‌رسد مدیرعامل تسلا در تلاش است جنجالی  که در مورد دوج کوین ایجاد کرده، آرام‌تر کند.

به گزارش کوین‌تلگراف، ماسک پس از ماه‌ها تلاش برای تبلیغ دوج کوین، در توییتی به فالوورهای خود یادآوری کرده که سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال امری ریسکی است. ماسک مصاحبه‌اش با TMZ را در فوریه منتشر شده بود، دوباره منتشر کرد. در این مصاحبه از او سؤال شد که آیا به نظر او دوج کوین با ضد تورمی شدن و محدود شدن موجودی قابل عرضه‌، ارزشی کمتر پیدا کرده است یا خیر. ماسک گفت: باید به‌روشنی بگویم، به نظرم مردم نباید پس‌اندازهای زندگی‌شان را در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند. به نظرم این کاری غیر عاقلانه است. ماسک گفته است رمزارزها این شانس را دارند که به ارز اصلی دنیا تبدیل شوند؛ اما اینکه کدام‌ یک از آن‌ها این شانس را دارد، باید بررسی شود: شانس بالایی وجود دارد که کریپتو، ارز آینده‌ی زمین باشد ... اما کدام‌یک از آن‌ها؟ شاید چند تا از آن‌ها؛ اما در این مقطع باید به‌عنوان حدسی در نظر گرفته شود.

امسال دوج کوین پس از تصمیم ماسک مبنی بر پذیرش آن به یکی از خبرسازترین رمزارزها تبدیل شد؛ رمزارزی که فقط از یک شوخی ساخته شده بود ولی کاملا جدی شد. دوج در ۲۰۲۱ به کمک توئیت‌های ماسک و تمایل تریدرها به پامپ رمزارزی که تقریبا مرده بود، افزایشی ۱۴ هزار درصدی ثبت کرد؛ موردی که بسیار به سهام گیم‌اسپات و AMC مشابه بود.

قیمت دوج کوین پس از انتشار توییتی که حاوی مصاحبه ماسک با TMZ بود از ۵۲ سنت به ۶۴ سنت جهش کرد، در حال زمان نوشتن این خبر، قیمت دوج کوین در حوالی ۷۱ سنت ترید می‌شود. او در توییت ذکرشده گفته است: « رمزارزها نویدبخش هستند؛ اما با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید! »

اما به گفته‌ی ایلان ماسک، جالب‌ترین نتیجه همانی است که در نهایت اتفاق خواهد افتاد، او می‌گوید:

سرنوشت از کنایه خوشش می‌آید؛ مانند اینکه طعنه‌آمیزترین نتیجه چه خواهد بود؟ اینکه این ارز به شوخی ساخته شد ولی به ارزی اصلی تبدیل می‌شود.

خبرنگاران، ماسک را با این نکته بمباران کردند که توییت‌های او باعث بالا رفتن قیمت دوج کوین شده؛ افزایش قیمتی که به‌وضوح قابل رؤیت است.

ماسک قبلا ادعا کرده است که از هر تحقیق رسمی در مورد نقش توییت‌های او در قیمت دوج کوین استقبال می‌کند؛ اما زمانی‌که از اون سؤال شد آیا توییتی دیگر از جانب او باعث افزایش قیمت دوج خواهد شد، ماسک جواب داد: «نه!» و پس از اینکه سوار اتومبیلش شد، گفت: «خوب این‌طور است؛ در رمزارزها ریسک زیادی نکنید.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه