ارسال به دیگران پرینت

ناکامی عنوان داران جهان در کسب سهمیه المپیک

رقابت های جهانی کشتی آزاد گزینشی المپیک در صوفیه بلغارستان با شکست تعدادی از عنوان داران جهان و المپیک و معرفی فینالیست های ۶ وزن المپیکی که موفق به کسب سهمیه شدند به پایان رسید.

ناکامی عنوان داران جهان در کسب سهمیه المپیک

رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در صوفیه بلغارستان به پایان رسید و نفرات راه یافته به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در این رقابت ها که اخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک توکیو بود، تعدادی از عنوان داران جهان و المپیک با شکست برابر رقبایشان از رسیدن به فینال و سهمیه المپیک بازماندند.

تیم کشتی آزاد ایران پیش از این با کامل کردن سهمیه های خود در رقابت های آسیایی گزینشی المپیک، نماینده ای در این مسابقات نداشت.

*سهمیه های سبک وزن به ژاپن و مغولستان رسید

در وزن ۵۷ کیلوگرم یوکی تاکاهاشی دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ژاپن و بخبایار اردنبات دارنده ۲ مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از مغولستان با راهیابی به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

تاکاهاشی در حالی به عنوان جانشین ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک ریو، عازم این مسابقات شد که هیگوچی در رقابت های گزینشی قاره آسیا در اتفاقی عجیب سر وزن نرسید. حال وی با کسب سهمیه المپیک باید برای حضور در المپیک توکیو با هیگوچی در مبارزه انتخابی رو در رو شود.

* قهرمان المپیک ۲۰۱۶ غایب بزرگ‌ المپیک توکیو

در وزن ۶۵ کیلوگرم ماگومد مراد گادژیف کشتی گیر روسی الاصل تیم لهستان و دارنده مدال های نقره و برنز جهان به همراه پلیدیس کشتی گیر جوان و نه چندان مطرح یونان با رسیدن به فینال به سهمیه المپیک رسیدند.

در این وزن بکالومتادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با شکست ۲ بر یک مقابل گادژیف از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند. پیش از این قرار بود ولادیمیر خینچگاشویلی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو عازم این مسابقات شود اما به دلیل ابتلا به کرونا غایب بزرگ این مسابقات بود تا با ناکامی لومتادزه، وی نیز عملا شانسی برای حضور در المپیک توکیو نداشته باشد.

صلاح الدین کلیچ سالایان از ترکیه و جردن اولیور از آمریکا نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند. الیاس بک بولاتوف آزادکار روس تیم ازبکستان و قهرمان آسیا ۲۰۲۰ نیز دیگر ناکام این وزن بود.

* تسابولوف و سونر دمیرتاش ناکامان بزرگ وزن ۷۴ کیلوگرم

در وزن ۷۴ کیلوگرم، واسیل میخایلوف از اوکراین و کادی ماگومدوف بلاروس با راهیابی به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در این وزن ختیک تسابولوف روس و دارنده مدال های طلا و نقره جهان که چند ماه پیش به تابعیت صربستان درآمد، پس از ناکامی در رقابت های قهرمانی اروپا، اینبار نیز در دومین مبارزه ۸ بر ۳ مقابل سونر دمیرتاش دارنده مدال های برنز جهان و المپیک از ترکیه شکست خورد و در کسب سهمیه المپیک ناکام ماند.

سونر دمیرتاش نیز در ادامه و در یک چهارم نهایی مقابل کادیماگومدوف از بلاروس ۸ بر ۴ شکست خورد و دیگر ناکام بزرگ این وزن بود.

تاجمراز سالکازانوف دارنده مدال های طلای امیدهای جهان و برنز بزرگسالان جهان از اسلواکی با شکست سنگین ۱۲ بر ۴ مقابل کادی ماگومدوف در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال و سهمیه المپیک بازماند.

کشتی گیر رژیم صهیونیستی نیز در نیمه نهایی برابر واسیل میخایلوف اوکراینی ۴ بر ۲ شکست خورد و نتوانست به سهمیه المپیک برسد.

بوداژاپوف قهرمان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان نیز در همان دور نخست ۵ بر یک مقابل کادی ماگومدوف شکست خورد.

* ژاپن و اسلواکی به سهمیه وزن ۸۶ کیلوگرم رسیدند

در وزن ۸۶ کیلوگرم سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۴ از ژاپن به همراه بوریس ماکوئف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ از اسلواکی با رسیدن به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در این وزن آباکاروف دارنده مدال نقره امیدهای جهان ۲۰۱۹ از آذربایجان در نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل ماکوئف شکست خورد و از رسیدن به فینال و سهمیه المپیک بازماند.

عظمت دولتبکوف قزاق و دارنده مدال نقره امیدهای جهان ۲۰۱۷ در یک چهارم نهایی ۲ بر ۲ مقابل آباکاروف شکست خورد. استفان ورب آزادکار ۳۴ ساله مجارستانی و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۳ نیز در یک چهارم نهایی ۱۲ بر صفر مقابل تاکاتانی شکست خورد و او نیز از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

ساندرو آمیناشویلی گرج و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵ نیز در دومین مبارزه با نتیجه سنگین ۱۴ بر ۵ مقابل آباکاروف شکست خورد تا دیگر ناکام این وزن باشد.

کالاشنیکوف از رژیم صهیونیستی نیز در همان دور نخست ۸ بر یک مقابل آباکاروف تن به شکست داد.

*ناکامی نایب قهرمان المپیک در کسب سهمیه وزن ۹۷ کیلوگرم

در وزن ۹۷ کیلوگرم آبراهام کانیدو روآنو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۸ به همراه آلبرت ساریتوف کشتی گیر روسی الاصل تیم اوکراین و دارنده مدال های برنز جهان ۲۰۱۱ و برنز المپیک ۲۰۱۶ با رسیدن به فینال به سهمیه المپیک رسیدند.

در این وزن والری آندریتسف دارنده مدال های نقره المپیک ۲۰۱۲ و برنز جهان ۲۰۱۴ از اوکراین در نیمه نهایی ۳ بر ۲ مقابل ساریتوف شکست خورد تا ناکام بزرگ این وزن در کسب سهمیه المپیک باشد.

*سهمیه کشتی آزاد روسیه کامل شد

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سرگئی کوزیرف نایب قهرمان اروپا ۲۰۲۱ از روسیه به همراه سومیت کشتی گیر نه چندان مطرح هند با رسیدن به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند. کوزیروف با کسب این سهمیه تعداد سهمیه های المپیک روسیه در کشتی آزاد را با رساندن به عدد ۶ کامل کرد.

یاماموتو از ژاپن و روبرت باران از لهستان از جمله ناکامان این وزن بودند.

* پرونده سهمیه های المپیک کشتی آزاد بسته شد

با مشخص شدن ۲ سهمیه دیگر کشتی آزاد در هر وزن این رقابت ها و با احتساب  ۶ سهمیه در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک)، فینالیست‌های رقابت‌های گزینشی پان آمریکن (۲ نفر)، فینالیست‌های گزینشی اروپا (۲ نفر)، فینالیست‌های گزینشی آفریقا و اقیانوسیه (۲ نفر) و فینالیست‌های رقابت‌های گزینشی قاره آسیا (۲ نفر) که پیش از این برگزار شده اند، تکلیف ۱۶ سهمیه اختصاص یافته به کشورها در هر وزن برای حضور در المپیک توکیو مشخص شد.

فینالیست های رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک که موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: یوکی تاکاهاشی(ژاپن) - بخبایار اردنبات(مغولستان)

وزن ۶۵ کیلوگرم: جئورجیوس پیلیدیس(یونان) - ماگومد مراد گادژیف(لهستان)

وزن ۷۴ کیلوگرم: واسیل میخایلوف(اوکراین) - ماگومد حبیب کادی ماگومدوف(بلاروس)

وزن ۸۶ کیلوگرم: سوسوکه تاکاتانی(ژاپن) - بوریس ماکوئف(اسلواکی)

وزن ۹۷ کیلوگرم: آبراهام کانیدو روآنو(ایتالیا) - آلبرت ساریتوف(رومانی)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: سرگئی کوزیرف(روسیه) - سومیت(هند)

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه