ارسال به دیگران پرینت

نفت برنت به مرز ۷۰ دلار نزدیک شد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر آمار کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، حدود یک درصد افزایش یافت و به رشد شب گذشته ادامه داد.

 نفت برنت به مرز ۷۰ دلار نزدیک شد

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۰ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۶۶ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت ۵۸ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۶۹ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز سه شنبه در آستانه انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم حدود دو درصد صعود کرده بودند.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ آوریل به میزان ۷.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که بیش از سه برابر بیشتر از میزان کاهش مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد و معامله گران منتظرند ببینند آیا آمار رسمی هم چنین کاهش عظیمی را نشان می دهد.

ویوک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: اگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آمار رسمی چنین کاهشی را تایید کند، بزرگترین کاهش هفتگی ذخایر نفت از اواخر ژانویه خواهد بود.

این میزان تقاضا در آمریکا افت تقاضا برای سوخت در هند را که با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می کند، کاملا جبران می کند.

تحلیلگران می گویند قیمتها از چشم انداز رشد تقاضا در نیویوک، نیوجرسی و کانکتیکات که به دنبال کاهش محدودیتهای کرونایی هستند و همچنین برنامه اتحادیه اروپا برای گشایش مرزهای این بلوک به روی مسافران خارجی بیشتر تقویت شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، در هند آمار مبتلایان از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرد و این کشور بیش از ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا را گزارش کرد که انتظار می رود به تقاضا برای سوخت در دومین کشور پرجمعیت جهان لطمه بزند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه