ارسال به دیگران پرینت

العتیبی به صراحت کیفیت لیگ ستارگان قطر را زیرسوال برد

حسین العتیبی ستاره سابق فوتبال قطر و تحلیل‌گر برنامه المجلس در شبکه الکاس مصاحبه مفصل درباره شکست تیم‌های قطری در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است.

العتیبی به صراحت کیفیت لیگ ستارگان قطر را زیرسوال برد

العتیبی در گفتگویی که با الوطن الریاضی انجام داده است، در جهت روشن کردن اتفاقی که برای قطری‌ها بسیار ناباورانه بوده، صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است، آن‌هم در شرایطی که خشم عمومی بعد از امیدواری‌های اولیه نسبت به دو تیم السد و الدحیل فوتبال قطر را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

 

این مصاحبه برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران نیز جالب است؛ چرا که العتیبی به صراحت کیفیت لیگ ستارگان قطر را زیرسوال می‌برد و انحصار قدرتی که در دو تیم السد و الدحیل ایجاد شده را عامل ضعف باشگاه‌های قطری عنوان می‌کند.

 

سوال: لیگ ستارگان قطر را در فصل گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

العتیبی: صادقانه بگویم لیگ ما بسیار ضعیف است و کیفیت تنها در دو تیم السد و الدحیل مشاهده می‌شود؛ من انتظار دارم که این یکه‌تازی تا سال 2025 ادامه داشته باشد اما اگر میخواهیم در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی برسیم، باید لیگ‌مان قوی‌تر شود و این تمایل در سایر باشگاه‌ها ایجاد شود که سطح خود را بهبود بخشند.

 

سوال: به نظر شما چرا در سال‌های اخیر قدرت بین دو باشگاه محدود شده است؟

العتیبی: دلیل آن به توانایی‌های موجود در دو تیم باز می‌گردد اما فدراسیون نیز باید از سایر باشگاه‌ها حمایت کند؛ مشکل باشگاه‌های ما در انتخاب‌های بد و استخدام بازیکنان ناشناس است و هم‌چنین باشگاه‌های ما صبر کافی را در پرورش بازیکنان نشان نمی‌دهند. به نظر من با ایجاد کمیته‌های فنی در همه باشگاه‌ها که آن را باید بازیکنان قدیمی تشکیل بدهند، باید روند قراردادها و ایجاد توافق برای بهترین بازیکنان مورد توجه قرار گیرد. ما اکنون در قطر نیازمند مقرراتی برای کنترل امور به خصوص در جذب هستیم.

 

سوال: پس شما لیگ را حرفه‌ای نمی‌دانید؟

العتیبی: متاسفانه سطح حرفه‌ای لیگ ما زیر صفر است؛ در 10 باشگاه هیچ بازیکن فوق‌العاده‌ای وجود ندارد، البته نام‌های بزرگی در لیگ قطر به میدان می‌روند اما آن‌ها چه چیزی را به باشگاه خود اضافه می‌کنند؟ ما اگر علاقه‌مند به لیگ قطر هستیم باید بهترین نفرات که می‌توانند در پیشرفت فوتبال در قطر نقش داشته باشند و سطح عمومی لیگ را افزایش دهند، انتخاب کنیم.

 

سوال: نظرتان درباره حذف تیم‌های قطری از لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

العتیبی: در ابتدا خروج الریان منطقی به نظر می‌رسید اما حذف السد و الدحیل برای همه اهالی ورزش و هواداران فوتبال قطر یک تعجب و شوک بود؛ به خصوص که آن‌ها از نظر ما مدعیان جدی این تورنمنت بودند. ما می‌دانیم که السد و الدحیل از بهترین تیم‌های آسیا هستند و در بالاترین سطح به بازیکنان و کادرفنی خوب مجهز شده‌اند اما در نهایت یک اتفاق تکان‌دهنده رخ داد و هر دو تیم از رقابت‌ها کنار رفتند.

 

سوال: به نظر شما چرا این دو تیم از مسابقات حذف شدند؟

العتیبی: ممکن است در ارزیابی عملکرد مربیان و سطح فنی آن‌ها اختلاف نظر داشته باشیم اما همه موافقیم السد و الدحیل بهترین بازیکنان فوتبال قطر را دارند و شاید به خاطر همین برتری در لیگ بیش از اندازه به خود مطمئن بودند و تحلیل آن‌ها این بود که در رقابت‌های آسیایی هم با توجه به نتایج خوب این فصل می‌توانند موفق باشند؛ اما از آن‌جا که لیگ ستارگان فاقد یک رقابت واقعی‌ست، حذف ما رقم خورد. شما می‌دانید که در لیگ قطر فقط السد و الدحیل هستند که می‌توانند برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کنند و این موضوع به فوتبال باشگاه قطر لطمه زده است. نکته منفی هم این است که سایر باشگاه‌ها، جاه‌طلبی خاصی ندارند و وضع موجود را پذیرفته‌اند و این مسئله باید تغییر کند.

سوال: انتظار شما این بود که این دو تیم به دور بعدی صعود کنند؟

العتیبی: همان‌طور که گفتم حذف الریان ممکن است که منطقی به نظر برسد اما این‌که السد و الدحیل در مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار بروند، غافلگیرکننده بود؛ من اصلا انتظار نداشتم که هر دوی این تیم‌ها از مسابقات خارج شوند اما از آن‌جایی که برای این دو تیم در لیگ داخلی هیچ مقیاسی وجود ندارد، این اتفاق رخ داد. البته من فکر می‌کنم تیم‌هایی که دو تیم السد و الدحیل را حذف کردند، قابلیت‌های کمتری نسبت به این دو باشگاه داشتند.

 

سوال: درباره الریان بیشتر صحبت کنید.

العتیبی: همان‌طور که گفتم خروج الریان از مسابقات قابل پیش‌بینی بود اما ما فکر می‌کردیم آن‌ها حداقل از گروه خود صعود کنند؛ اما تیم سطح ضعیف و نتایج غیر قابل قبولی از خود ارائه داد. الریان فاقد امتیاز استفاده از بازیکنان برجسته داخلی‌ست.

 

 

سوال: آیا حرف شما به این معناست که باید بازیکنان ملی‌پوش به این تیم هم بروند؟

العتیبی: از دیدگاه من فقط یاسین براهیمی الجزایری در این تیم در سطح مناسبی بازی می‌کند و در کنار او شجاع خلیل‌زاده مدافع ایرانی بازیکن باتجربه‌ای است و توانایی شگفت‌انگیز و متمایزی دارد و ما همه او را به خاطر حضورش در پرسپولیس و تیم ملی ایران می‌شناسیم؛ بازیکنی که در خط دفاع به شدت تاثیرگذار بوده است، اما بقیه بازیکنان خارجی این تیم باید کنار گذاشته شوند و بازیکنان باکیفیت بالاتر در الریان استخدام شوند.

 

سوال: در مورد لوران بلان چطور؟

العتیبی: مدیریت باشگاه الریان باید مربی خود را حفظ کند چرا که ثبات کادرفنی برای این باشگاه مهم است، به خصوص که مربی فرانسوی استراتژی خوبی دارد و به بازیکنان جوان فرصت می‌دهد و به نظر من مستحق ادامه کار با الریان است؛ اما باید ابزار خود را اصلاح کند و بازیکنان داخلی و خارجی را به تیم خود اضافه کند که تفاوت ایجاد کنند.

 

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه