ارسال به دیگران پرینت

از ارسنال کی‌اف به استقلال تاجیکستان

باشگاه‌های آسیا | اظهارات جنجالی مدافع اوکراینی درمورد مغانلو و آل کثیر

مدافع تیم استقلال تاجیکستان می‌گوید که با برنامه ویژه به استقبال مهاجمان تیم پرسپولیس خواهد رفت.

 باشگاه‌های آسیا  | اظهارات جنجالی مدافع اوکراینی درمورد مغانلو و آل کثیر

صعود نماینده تاجیکستان در حالی اتفاق افتاد که با کسب امتیاز مطلوب از سوی الوحده و تراکتور، جدول پیچیده ای اف سی، حکم به تقابل پرسپولیس تهران با استقلال دوشنبه داد تا شگفتی‌ساز تورنمنت مقابل نایب قهرمان فصل گذشته ACL قرار بگیرد.

استقلال تاجیکستان که قدرت اول و بلامنازع فوتبال این کشور محسوب می‌شود، در ترکیب خود 4 بازیکن خارجی دارد که یکی از آن‌ها اُلکسی لارین، مدافع اوکراینی است. بازیکنی که سابقه حضور در تیم آرسنال کیف را دارد و در دو سال اخیر پیراهن استقلال را برتن داشته. او در گفتگو با خبرنگار ما، به صعود از مرحله گروهی اشاره کرده و همچنین درباره تقابل با پرسپولیس و البته علاقه هواداران ایرانی اظهار نظر داشته است:

* آیا فکر می‌کردید که از مرحله گروهی صعود کنید؟

البته! این اولین دوره حضور ما بود و شاید خیلی انتظارش را نداشتیم اما امیدوار بودیم و جنگیدیم و توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

* در بازی آخر مغلوب AGMK شدید اما صعود کردید. آن لحظات چه حسی داشتید؟

ما نمی‌دانستیم که در بازی همزمان الهلال باخته و تمام تلاشمان را کردیم تا نتیجه را تغییر دهیم. یک گل هم زدیم. در آخر بازی که فهمیدیم صعود کرده‌ایم واقعا خوشحال بودیم. می‌خواستیم مرحله گروهی را با پیروزی تمام کنیم اما همین صعود هم کافی بود و واقعا خوشحالیم.

* تیم شما بالاتر از الهلال قرار گرفت. این برایتان مهم است؟

نه فقط الهلال، ما بالاتر از دو تیم خوب دیگر یعنی AGMK و شباب الاهلی هم قرار گرفتیم که بسیار مهم است. الهلال تیم بزرگی در سطح فوتبال آسیاست و ما از این بابت خوشحالیم اما در نهایت فرقی ندارد که چه تیمی در گروه باشید، ماموریت ما صدرنشینی و صعود بود.

* به عنوان یک خارجی، چه نظری درباره کار در لیگ تاجیکستان داری؟

شرایط واقعا خوب است. جو تیم استقلال عالی است و شاید این را از همان ویدیوی مسابقات و شادی های بعد از بازی دیده باشید. من نمی‌توانم از چیزی گلایه کنم.

* در مرحله یک هشتم نهایی باید با پرسپولیس بازی کنید.

بله، من برای این بازی هیجان دارم و فکر می‌کنم تقابل با یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیا برایم جالب باشد. پرسپولیس نایب قهرمان آسیاست اما ما مثل همیشه بازی خواهیم کرد و همه چیز را در زمین خواهیم گذاشت تا برنده شویم.

* تو پستت مدافع است و باید در مقابل بهترین خط حمله آسیا قرار بگیری.

من می‌دانم که پرسپولیس در آمار بهترین خط حمله را دارد اما می‌دانید که ما در لیگ قهرمانان هر سه روز یک بازی انجام دادیم و نتوانستیم بازی دیگر تیم‌ها را نگاه کنیم. ما فقط وقت تماشای بازی حریفانمان را داشتیم اما بازی‌های پرسپولیس را دنبال خواهیم کرد و درباره آن ها یاد خواهیم گرفت.

* عیسی آل کثیر، مهدی ترابی و شهریار مغانلو مهم ترین مهاجمان پرسپولیس هستند.

نام آن‌ها را شنیده‌ام، مطمئن باشید برنامه‌های ویژه برای آن‌ها خواهم داشت. ما در عملکرد دفاعی خودمان قدرتمند هستیم اما برای کنترل بازیکنان پرسپولیس باید تلاش بیشتری انجام دهیم. آن ها تکنیکی و شوتزن هستند و بازیکنان سطح بالای زیادی هم دارند که کار را برای ما سخت خواهند کرد. به هر حال همانطور که گفتم برای این مسابقه هیجان زده ام.

* می‌دانی که پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیاست؟

من زیاد درباره فوتبال آسیا اطلاعاتی ندارم اما در این باره شنیده‌ام. این یک بازی پرهیجان خواهد بود.

* راستی در ایران هم یک تیم استقلال وجود دارد.

بله البته تلفظ نام دو تیم متفاوت است. من درباره این تیم چیزهایی را شنیده‌ام و می‌دانم که به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

* شما در بازی با شباب الاهلی در دقیقه 90+6 گل زدید.

ما در آخرین دقیقه گل زدیم اما تمام زمان مسابقه را در حال نبرد برای رسیدن به موفقیت بودیم. کنترل مهاجمان شباب الاهلی کار آسانی نبود. به هر حال فکر می‌کنم گل دقیقه آخر به میزان انگیزه و آرزوهای ما برمی‌گردد؛ ما شخصیت پیروزی داشتیم.

* کدام لحظه در لیگ قهرمانان برایت جذاب تر بود؟

همه لحظات موفقیت. به جز صعود، وقتی که توانستیم مهاجمان الهلال را کنترل کنیم، واقعا خوشحال شدیم.

* تو زبان تاجیکی یا فارسی را بلدی؟

کمی تاجیکی یاد گرفته ام اما نمی‌توانم صحبت کنم.

* فکر می‌کنی آینده فوتبال تاجیکستان چطور باشد؟

پر از موفقیت های بزرگ. اینجا کار زیادی درباره فوتبال انجام می‌شود و انرژی زیادی وجود دارد.

* هواداران ایرانی هم حمایت ویژه‌ای از شما داشتند.

من می‌دانم که تاجیک‌ها و ایرانی‌ها باهم روابط خوب و دوستانه‌ای دارند. امیدوارم بازی با پرسپولیس، دیداری پرانرژی باشد و ما انرژی مثبت به هواداران هر دو تیم بدهیم تا این دوستی باقی بماند.

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه