ارسال به دیگران پرینت

سردسته‌های خرید و فروش سوخت خراسان رضوی دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب تایباد در شرق خراسان رضوی گفت:در چند عملیات میدانی، تعداد ۳۵ نفر از سردسته های خرید، فروش و قاچاق سوخت در معبر زمینی دوغارون دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

 سردسته‌های خرید و فروش سوخت خراسان رضوی دستگیر شدند

جعفر صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید و فروش سوخت در منطقه اقتصادی گمرک دوغارون و همچنین قاچاق این سرمایه ملی از طریق این معبر زمینی به سمت کشور افغانستان در سالهای گذشته به یک حرکت و اقدام عادی تبدیل شده بود که در این ارتباط عده زیادی از اراذل و اوباش این منطقه به کسب درآمدهای نامشروعی رسیده بودند.

وی ادامه داد: حتی در بعضی از مواقع خرید، فروش و قاچاق سوخت در مناطق اقتصادی فعال از قبل پیش بینی شده منجر به وقوع برخی از درگیری ها با انواع سلاح های سرد و گرم در بین گروههای مختلفی شده بود که در این ارتباط نیز تعدادی از نیروهای کارگری این شهرستان مصدوم و یا جان خود را از دست داده اند.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: باتوجه به حساسیت موضوع، دستگاه قضایی شهرستان تایباد باهدف جلوگیری از قاچاق سوخت، برای مبارزه با این پدیده شوم ورود کرد و به صورت جدی با سردسته ها و گروههایی که در گذرگاه رسمی دوغارون در حوزه قاچاق سوخت فعالیت داشتند برخورد کرد.

صدیقی افزود: این افراد با ایجاد دریچه ها و حفره هایی در یکی از دیواره های مناطق اقتصادی گمرک دوغارون در حوزه خرید و فروش سوخت به فعالیتهای روزانه خود ادامه می دادند که درآمدهای هنگفتی هم به دست می آوردند و با شناسایی و برخورد با این گروهها قاچاق سوخت به سمت کشور افغانستان کاهش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان این که مرز دوغارون اولین ورودی به کشور جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود گفت: قاچاق هرگونه کالا که به سرمایه های ملی ضربه بزند خط قرمز دستگاه قضاست که در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداریم و به طور قاطع برخورد خواهیم کرد.

او به نقش خانواده های مرزنشین در برقراری امنیت پایدار در مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: خانواده های مرزنشین در تامین و برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی نقش به سزایی دارند که باید با ایجاد و فراهم کردن ظرفیتهای اشتغال در حوزه های مختلف بتوان در حوزه معیشت این خانواده ها گام های مثبتی برداشته شود.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۹۰ درصد کشفیات سوخت در مرز دوغارون از نوع گازوئیل و ۱۰ درصد از نوع بنزین و نفت سفید بوده است که ۸۲ درصد این کشفیات در حوزه مرزبانی و نیروی انتظامی و ۱۲ درصد دیگر در حوزه گمرک دوغارون بوده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه