ارسال به دیگران پرینت

آقایان دلواپس! چرا هستید ناراحت؟ جبران میشه خسارت

ماجرا خیلی پیچیده نیست. ما برای سروسامان دادن به اقتصاد فشل این روزهای کشور، احتیاج به یک توافق خوب داریم.

آقایان دلواپس! چرا هستید ناراحت؟ جبران میشه خسارت

با دیدن واکنش‌های دلواپسان به ویژه نمایندگان مجلس نسبت به مذاکرات وین و احتمال بالای توافق میان ایران و آمریکا بر سر بازگشت به برجام، یاد یک تبلیغات قدیمی تلویزیون افتادم. تبلیغی که یک شرکت بیمه آن را ساخته بود و در آن فرد بیمه کننده و راننده تصادف کرده می‌خواندند:

«-چرا هستی ناراحت؟ جبران میشه خسارت.

+ ماشینمو نگاه کن فکری به حال ما کن.

- عقل سلیم در اینه، ماشین خود کن بیمه. وقتی رسید خسارت، بیمه کند حمایت....»

الان هم باید از این افراد پرسید چرا ناراحت هستید؟ عقل سلیم می‌گوید در این برهه زمانی، ما احتیاج به رسیدن به یک توافق با ثبات با آمریکا برسر برجام داریم.

کافی است دوران برجام را با زمانی که ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، مقایسه کنید. دورانی که قیمت دلار به مدت 4 سال ثابت ماند و مردم کمتر با تغییر قیمت‌ها روبرو بودند. بعد از خروج آمریکا از برجام، داستان برعکس شد و مردم شاهد رشد عجیب  غریب دلار و بالا رفتن هر روزه قیمت‌ها بودند.

ماجرا خیلی پیچیده نیست. ما برای سروسامان دادن به اقتصاد فشل این روزهای کشور، احتیاج به یک توافق خوب  داریم. همانگونه که یک راننده تصادف کرده برای جبران خسارت وارد شده به ماشین خود احتیاج به یک بیمه مناسب برای پرداخت هزینه‌ها دارد.

دلواپسان پارلمان و خارج از مجلس هم به خوبی می‌دانند که کشور نیاز به یک توافق بزرگ با آمریکا و کشورهای اروپایی دارد اما دوست ندارند این کار دوباره با دستان روحانی و ظریف انجام شود. آنها با خود می‌گویند این همه صبر کرده‌ایم این چند ماه هم روش  و بعد از تشکیل دولت جدید، خودمان با روش خودمان با بایدن مذاکره می‌کنیم.

با این تفکر معیشت مردم به گروگان گرفته می‌شود تا نتایج انتخابات مشخص شود. این درحالی است که اگر امروز توافق را انجام بدهیم ،بهتر از فرداست.

هنوز اتفاقی در وین نیفتاده است اما می‌شود امید را در چشمان مردم کوچه و بازار دید. آنها درهرجا هستند از این مذاکره حرف می‌زنند و می‌گوید که انشالله توافق کنند تا مشکلات ما حل شود.

مردم هم می‌دانند برجام، وضعیت زندگی آنها را بهتر خواهد کرد. آنها در این مدت دیده‌اند که تحریم‌ها چه بلایی سر زندگی‌شان می‌آورد، پس دوست دارند که هرچه زودتر دوست  ابر تحریم‌ها از سر ایران برداشته شود.

دلواپسان، یک روز به میان مردم بروند. مردم کوچه و بازار منظورم است نه آنهایی که دوره‌شان کرده‌اند و مثل خودشان فکر می‌کنند. مترو سوار شوند، در بی‌آرتی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی کنار مردم بنشینند، در بازار قدم بزنند و با مغازه‌دارها حرف بزنند تا متوجه نظر مردم در مورد برجام و توافق هسته‌ای شوند.

بازگشت به برجام، فعلا بهترین نسخه موجود است. پس بهتر است اجازه بدهید تیم مذاکره کننده در وین کار خود را انجام دهد تا مردم شاهد گشایش‌های اقتصادی باشند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Ali ارسالی در

      برای سلامتی حقگو صلوات.خدا پدرت رو در دو عالم رحمت کنه.جنگ سیاسی و قدرت رو به بهای از هم پاشیدن خانواده ها ادامه میدن خدا نگذره از دلواپسان به حق این روزهای عزیز.

    • حق شناس ارسالی در

      تو غلط کردی ای ابله احمق کجا شما از همه ی مردم اینو شنیدی،؟ چرا ننگ نامه ی بر جام چای را مقدس می دانید ایا تسلیم غرب شدن خوب است ما نیاز بر برجام نداریم ما به عقل شعور و اتکا به خود نیاز داریم نه افکار افساد طلبانه

      • ناشناس ارسالی در

        ابله تویی که شکمت سیره خبر از گشنه نداری اجاره خونه ماهی خداتومن نداری مدام میگی ننگ نامه واسه ما دیگه چیزی مهم نیست وقتی که زندگیمون داره از هم میپاشه با این تورم پس توافق بهترین چیزها واسه ما

    • محمدمهدی ارسالی در

      دلواپسان دروغین کلآباارامش ورفاه مردم مخالفن بقایشان رادربحران وخفت مردم ایران میدانند!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه