ارسال به دیگران پرینت

ضرورت تزریق واکسن کرونا به پاکبانان افغان در کشور

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران بر ضرورت تزریق واکسن کرونا به پاکبانان افغان در کشور تاکید کرد.

ضرورت تزریق واکسن کرونا به پاکبانان افغان در کشور

ایسنا، حجت نظری در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درباره تزریق واکسن کرونا در مجموعه شهرداری تهران گفت: تذکر امروز بنده، در مورد موضوعی است که این روزها حساسیت زیادی در میان افکار عمومی ایجاد کرده و البته پیش از این نیز، دو بار نسبت به آن تذکر دادم اما هنوز جوابی دریافت نکردم. انتشار خبری در مورد تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به تعدادی از کارکنان در یکی از مناطق شهرداری تهران، واکنش‌های زیادی را در میان افکار عمومی درپی داشت. از این رو لازم دانستم تذکراتی را به شهردار تهران و مجموعه شهرداری ارائه کنم و علیرغم توضیحات آقای شهردار همچنان برخی از پرسش‌ها باقی است.

وی افزود: اول اینکه چرا روند نظارت بر واکسیناسیون به گونه‌ای انجام شده که افرادی هرچند انگشت شمار، بتوانند واکسن را به شکل خارج از نوبت و خارج از اولویت دریافت کنند؟ لازم است حتما با مقصرین برخورد جدی شده و گزارش دقیق آن به اطلاع مردم برسد، تا پس از این دیگر هیچ یک از افراد در مجموعه شهرداری اجازه چنین تخلفی را به خود ندهند!

نظری ادامه داد: دوم اینکه شهرداری تهران باید توضیح دهد که چرا به تذکرات قبلی بنده که طی دو نوبت در صحن شورا خواستار اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در مجموعه مدیریت شهری شده بودم و می‌توانست نقشی پیشگیرانه داشته باشد پاسخی نداد؟ نتیجه بی‌توجهی به آن تذکرات را طی هفته گذشته مشاهده کردیم. آیا بهتر نبود شهرداری تهران پیش از واقعه به فکر پیشگیری از آن می‌افتاد و خودخواسته اسامی را اعلام می‌کرد؟

وی تاکید کرد: سوم اینکه چرا حالا که اسامی در سامانه شفافیت اعلام شده، اعلام آن به این شکل صورت گرفته است؟ اینکه صرفا کدملی و منطقه محل خدمت حدود ۱۶۰۰ نفر از حدود ۲۷۰۰ نفری که واکسن کرونا به آنان تزریق شده اعلام شود، چه نسبتی با شفافیت دارد؟ کجای این اقدام شفافیت است؟ آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشته‌اند؟ طبق آنچه که از اسامی در سامانه شفافیت عنوان شده، همچنان امکان تشخیص اینکه دریافت کننده واکسن جزو اولویت‌ها بوده یا خیر؟ وجود ندارد و اگر منع قانونی برای اعلام اسامی وجود دارد، لازم است حداقل عنوان شغلی دریافت کنندگان به طور دقیق اعلام شود، نه صرفا منطقه محل خدمت آنان.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مورد چهارم، مربوط به واکسیناسیون اتباع افغانستانی است. اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته است، دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیر ایرانی تفاوتی وجود داشته باشد. اما طبق آنچه که پیگیری کردم، ظاهرا اتباع افغانستانی به دلیل نداشتن کد ملی امکان استفاده از واکسن را ندارند که لازم است دولت هرچه سریعتر تدابیری را در این خصوص اتخاذ کند.  ضمن اینکه چگونه نداشتن کد ملی مانع از دریافت واکسن می‌شود، اما مانع از انجام کارهای سخت نمی‌شود؟! اگر قانونا نمی‌توان به عزیزان پاکبان افغانستانی واکسن تزریق کرد، آیا قانونا می‌توان آنها را به کار مشغول کرد؟!

نظری تاکید کرد: بار دیگر بر ضرورت برخورد با افراد خاطی در ماجرا واکسن کرونا تاکید دارم و امیدوارم که مجموعه بازرسی شهرداری تهران و دیگر بخش‌های مرتبط، با دقت بیشتری بر ادامه این روند نظارت کنند.

خزانه دار شورای شهر تهران نیز در تذکری به شهردار تهران ضمن انتقاد از ارسال نشدن اساسنامه شرکت های وابسته شهرداری به شورای شهر گفت: شهردار در اسرع وقت نسبت به انجام تکلیف قانونی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران با موضوع ارسال اساسنامه شرکت‌های وابسته شهرداری تهران گفت: در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده واحده مصوبه اساسنامه نمونه سازمان‌ها و شرکت‌ها به تاریخ ۱۰ آبانماه سال گذشته شهرداری موظف بوده است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مقرره مذکور اساسنامه هر کدام از شرکت‌های تابعه شهرداری را منطبق بر مفادمصوبه مورد بررسی و بازنگری قرار داده و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تقدیم کند.

وی افزود: متاسفانه با گذشت مهلت مقرر تا کنون شهرداری نسبت به ارسال اساسنامه شرکت‌های وابسته اقدام نکرده است که بر این اساس بی توجهی صورت گرفته و تذکر داده می شود که شهردار در اسرع وقت نسبت به انجام تکلیف قانونی اقدام کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه