ارسال به دیگران پرینت

سگ رباتیک ترسناک بود و اخراج شد

آزمایش سگ رباتیک در نیروی پلیس نیویورک متوقف شد زیرا با اعتراضات شهروندان و منتقدین روبرو شده بود.

سگ رباتیک ترسناک بود و اخراج شد

بیل دی بلازیو شهردار نیویورک دستور داده تا آزمایش سگ‌های رباتیک در نیروی پلیس متوقف و قرارداد ۹۴۲۰۰ دلاری با شرکت بوستون دینامیک (توسعه دهنده ربات‌ها) لغو شود.

پس از ابراز خشم عده‌ای از شهروندان و درخواست برای کاهش بودجه پلیس و نیروی مجری قانون جهت دسترسی به سخت افزارهای نظامی، سگ رباتیک به تولید کننده بازگردانده شد.

دی بلازیو نیز از توقف عملیات این ربات ابراز خوشحالی کرد. از سوی دیگر یکی از سخنگویان شهرداری نیویورک در این باره می‌گوید: سگ رباتیک ترسناک بود و پیامی اشتباه به مردم نیویورک نشان می‌داد.

ربات ۷۰ پوندی می‌تواند با سرعت ۳.۵ مایل در ساعت بدود و از پله‌ها بالا برود. در اصل قرار بود از این ابزار در شرایطی استفاده شود که حضور در آنها برای افسران پلیس خطرناک به حساب می‌آید. در همین راستا ربات از زمان رونمایی در ماه دسامبر در منطقه‌ای از نیویورک تحت آزمایش بود. سخنگوی پلیس نیویورک در آن زمان گفت: این سگ جان انسان‌ها را نجات می‌دهد، از افراد و افسران پلیس محافظت می‌کند و هدف نیز همین است.

اما استفاده از ربات با انتقادات زیادی روبرو شد و بسیاری از منتقدان هشدار دادند به طور سنتی از سگ‌ها برای ترساندن و سرکوب کردن رنگین پوستان استفاده می شده است. برخی دیگر نیز اشاره کرده بودند این ربات شبیه نمونه‌ای است که در یک سریال علمی تخیلی نمایش داده شده است.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه