ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بورس ‌امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت

روز چهارشنبه شاخص‌‌ کل اندکی رشد کرد و شاخص هم‌وزن افت کرد که نشان می‌دهد هنوز کلیت بازار وضعیت نزولی دارد.

پیش بینی بورس ‌امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت
روز چهارشنبه شاخص‌‌ کل اندکی رشد کرد و شاخص هم‌وزن افت کرد که نشان می‌دهد هنوز کلیت بازار وضعیت نزولی دارد.
روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۷۲ واحد و شاخص هم‌وزن ۲۰۸ واحد افت کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  ۲۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۶۰ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۷۵ نماد رشد قیمت و ۲۶۶ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۱۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز چهارشنبه شاخص‌‌ کل اندکی رشد کرد و شاخص هم‌وزن افت کرد که نشان می‌دهد هنوز کلیت بازار وضعیت نزولی دارد. با این حال رشد تقاضای حقیقی و ورود پول حقیقی به نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز نشان از بهبود انتظارات سهام‌داران دارد. کاهش مازاد عرضه و افت ۴۲ درصدی خروج پول حقیقی از بازار علامت‌های مثبت بورس در روز چهارشنبه بودند.

همچنین بازگشت شاخص به کانال ۱.۲ میلیونی در هفته اخیر موجب شد که شاخص به فاصله ۳ هزار واحدی سطح حمایت تاریخی خود یعنی یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد برسد و امیدوار باشد با پس گرفتن این سطح در معاملات امروز گام مهمی در جهت صعود بردارد. به نظر می‌رسد تایید هیئت دولت برای حمایت از بازار سرمایه از طریق بسته موسوم به سه + هفت انتظارات فعالان بورس را تغییر داده و امیدها برای تغییر روند قیمت‌ها را احیا کرده است. در مقابل این سیاست‌های حمایتی منتقدینی نیز دارد، گروهی از کارشناسان معتقدند تزریق نقدینگی به بورس اثر تورمی بر اقتصاد ایران دارد و این قبیل روش‌ها برای حمایت از بازار تنها اثری کوتاه مدت دارد.

مدافعین حمایت از بازار نیز ضمن تاکید بر این نکته که تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه قانون است و باید زودتر اجرا می‌شد معتقدند چون نهادها و مقامات رسمی توده‌های مردم را به بورس فراخواندند و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها تشویق کردند در مقابل زیان مردم مسئولند. خصوصا اینکه مالکیت برخی از بنگاه‌هایی که سهام آن‌ها با استقبال مردم مواجه بود هنوز در اختیار دولت است و تنها بخش کوچکی از سهام این بنگاه‌ها در بورس عرضه شده است.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه